Gå till innehåll

Gååååår inte installalera XP


Andersp

Recommended Posts

Jag har försökt säkert 10 ggr. nu att installera xp men det går inte, problemet är att datorn inte kan kopiera alla filer från skivan. Vad kan det vara för fel, har testat med 2 olika skivor av xp men det funkar inte. Det började med att datorn inte kunde startas....det var något fel på nån fil och då valde jag att formatera disken och efter det så funkar det inta att installera.

Någon som vet vad det kan vara för fel eller vad man ska göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem för ett tag sen... det visade sig att min hårddisk var kass. Hoppas att du har bättre tur.

Skulle det nu inte vara det så är det viktigt att du verkligen formatterar c: innan du installerar över ett nytt XP om det nu skulle vara något som är korrupt i en tidigare installation...

Lycka till

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vad det kan vara för fel eller vad man ska göra.

Hej

Prova att ta bort partitionen och skapa en ny. Alldeles i början kommer du fram till

det här då du väljer partition, Ta bort är då längst ner...  D  ??  Kommer inte ihåg.

Prova sedan att formatera > installera.  Funkar det inte så är det nog något fel på disken.

;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...