Gå till innehåll

Kan inte ta bort en SP2 fil från datorn!


Denizo

Recommended Posts

Hej!

Jag skulle installera SP2 på min dator, men av ngn anledning så gick inte det. Så jag fick avbryta installationen. Men ändå så ligger det kvar en fil på datorn som inte går att ta bort. Jag har testat med unlocker, det fungerade iaf inte. Det går inte heller att ta bort den rutan som man kan klicka i för att den inta ska vara skrivskyddad.

Den stör mig så himla mkt!

HJÄLP!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en systemfil så skyddas den säkert av Windows File Protection och då hjälper det inte med Unlocker Det finns ett program som heter tror jag Xplite som kan stänga av filskyddet och då kan man radera sådana filer. Sök på Xplite så hittar du programmet, men då måste man verkligen veta vad man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har ingen anning. Jag vet absolut inte vad jag gör...:)

jaja, då får den hemska filen ligga kvar!

Den är bara irriterande, den är typ bara 400kb så den tar ju ingen direktplats på Hårddisken.

Den heter - 8975669ebfffd54b5080 i den mappen ligger det ytterligare en mapp som heter - SP2 och sltligen i den så ligger filen som heter update. Man kan varken köra den, deleta den eller byta namn på den. För den är skrivskyddad står det...

jag blir galen... Säg inte att jag måste lämna in datorn en gång till.... :'(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag blir galen... Säg inte att jag måste lämna in datorn en gång till.... :'(

Hej

Du väljer fel väg,  det är enbart "loosers" som inte kör SP2....

Buset har mycket "roligt" med icke SP2 burkar.

- Rensa ut alla temporära sopor med CCleaner.  (bocka ur Yahoos toolbar under installation)

http://www.ccleaner.com/    Kör både filstädning OCH registerstädning !

- Kör en städsväng med Ewido  http://www.ewido.net/en/download/

- Prova igen att installera SP2, var uppmärksam på felkoder på bilden ! Skriv upp felkoden och

posta den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den felkod som jag fick vad atapi.exe kunde inte kopieras. Det var därför som jag avbröt installationen första gången, efter det så ligger den där hemska mappen med updatefilen i. Jag upplevde det som att min dator vart seg efter det att jag installerat SP2 (Detta var på min förra dator)

jaja, jag får se om jag orkar engagera mig. Annars får jag lämna in den på "verkstan" igen...

Tack för alla bra svar!

//Denizo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den felkod som jag fick vad atapi.exe kunde inte kopieras. Det var därför som jag avbröt installationen första gången, efter det så ligger den där hemska mappen med updatefilen i. Jag upplevde det som att min dator vart seg efter det att jag installerat SP2 (Detta var på min förra dator)

jaja, jag får se om jag orkar engagera mig. Annars får jag lämna in den på "verkstan" igen...

Tack för alla bra svar!

//Denizo

Hej

Det är ett vanligt fel angående atapi.exe, hoppa över filen bara INTE avbryt.

Att det blir segt beror huvudsakligen sedan på för mycket temporära sopor i burken,

ingen defragmentering gjord samt ev gamla drivrutiner.

Så kör man CCleaner plus en defrag så brukar det bli helt OK, samt ev kollar sina drivrutiner.

Sedan kan vissa skyddsprogram tex "njortons" vidunder göra en burk till en "seg sirap"

när man uppdaterar till SP2. Ska då avinstalleras innan en uppgradering.

Svårigheten med det är att man då ligger utan skydd under uppdateringen om man kör via Windowsupdate.

Men då hämtar man först hela SP2: (kopplar ur Internetanslutningen under själva uppdateringen)

http://www.microsoft.com/downloads/details...45-9e368d3cdb5a

Lätt som en plätt........ ;D  Du fixar det !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...