Gå till innehåll

Uppgradering Office 365


Gå till lösning Löst av Olle35,

Recommended Posts

Har problem uppgradera ifrån en Office 365 till en annan. Ska uppgradera till Office business standard 365. 
Har ändrat å fixat på sidan under licenser och användare men ändå står den gamla versionen av 365 kvar om väljer Arkiv/konto i ett Officeprogram. Har jag missat nåt eller tar det ett tag innan uppdateringen sker ? Gått över dygnet nu iaf. 

Tack på förhand! 🙂

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suttit med engelsk support. Avinstallerade gamla 365. 
Nu är min Office 365 helt plötsligt engelsk. Går jag in i Word väljer file/account står det Microsoft 365 apps for business. Installerade svenskt languagepack och går in File/konto/Microsoft Office 365 applikationer för affärsverksamhet . Är business standard och Microsoft Office 365 applikationer för affärsverksamhet samma sak?
 

Är det samma och varför behövde jag installera svenskt languagepack?

Tacksam för hjälp 🙂 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag avinstallerade Office och tänkte installera igen ifrån portalen. Nu ser jag inte någon länk för installera där .  installera appar innehåller inget och när jag klickar ser jag inte min Officelicens. Går även under licenser och ser min licenser där och väljer installera mjukvara mek hamnar på en sida där Skype finns att ladda ner.  Vad händer!? Blir tokig 🙂

 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det ska vara rätt. Jag ser ju där att jag har licensen med men kan inte ladda ner den. Har avinstallerat och tänkte gå in i portalen installera Office men finns ingen länk. Ser ju att jag har licens på sidan men ingen nedladdningslänk som jag nämnde . Märkligt. På min dator2 har jag helt plötsligt Office 2016. Vill ju ha 365 där också som jag hade tidigare med samma konto.  😀

Ett bra förstasteg kanske är att man kan ladda ner 365 ifrån portalen. Just nu går det inte vad jag kan se.? 🙂

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja har kontakt med en support i England. Vi har mailkontakt och skickat lite bilder hur det ser ut för han kunde inte använda quickassist. Dock kunde supporten innan det.  Inväntar svar. Borde ju inte vara ett jätteproblem ladda upp länken igen kan ju tyckas.  Fick mail köpet nekades men betalade direkt i natt. Tänkte om det är något sådant. 

på dator 2 har jag ju Office 2016 som tydligen installerats av sig själv 🙂Har även Teams på den datorn. Är det den Teams som är i 365 tro? Hoppas den Teams går köra hela dagen nästa vecka  och ej bryts efter 2 timmar beroende på version . Testade skapa nytt möte och såg att man inte kunde lägga in valfria deltagare . Har ju avinstallerat allt på dator 1 . 

Redigerad av Olle35
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande 2016 så hade jag det innan men inte på dator 2 någon gång. Den 2016 köptes med annat konto om jag minns rätt. 

 Om inte supporten fixar innan. 
Kan man kolla att den Teams  jag har på dator2 är ok att köra möte för typ över 15 pers och under hel dag 9-16? Så jag inte kör mötet på tisdag och allt bryts efter 1 timme 😀 

Antsr problemet löses innan men ifall . 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Lösning

Klickade runt lite  och helt plötsligt dyker länken upp och jag kunde installera.  Frågan är om det är rätt version bara. !? ksn det bero på att det tar lite tid innan den läggs upp bara.!?

Man kan va inne på sin användarsida och under premunationer ser jag 365 business standard så antar det är rätt då!? 


Och vad ska man dra för slutsats av detta?!😀

Att det kan ta ett tag innan den dyker upp som nedladdningslänk kanske. Minns ej vad jag syssla med i början och hur kunde den blev engelsk tidigare . 
 

på dator2 räckte det installera över tydligen . 

Redigerad av Olle35
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad ska man dra för slutsats av detta?!😀

Att det kan ta ett tag innan den dyker upp som nedladdningslänk kanske. Minns ej vad jag syssla med i början och hur kunde den blev engelsk tidigare . 
 

på dator2 räckte det installera över tydligen . 
 

Det står som sagt Microsoft 365 applikationer för affärsverksamhet om jag är inne i Word och väljer arkiv/konto  och gör jag in på användarsidan på nätet står det business standard om går in på premunstioner då borde ju vara rätt. 
 

 

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia frågar om "rätt inloggningskonto" och jag undrar också om det kan ha med problemet att göra. Så ska inga ominstallationer behövas om man byter mellan olika 365-abonnemang (för program som ingår i båda versionerna, förstås).

365 handlar om abonnemang, program och versioner som ingår i olika 365-abonnemang är en annan sak. En skillnad mellan program som köps och de som ingår i abonnemangen är att de senare innehåller en funktion för att se att licensen fortfarande gäller. Datorn behöver vara ansluten mot internet minst någon gång i månaden för att bekräfta det (enkelt förklarat).

Programmen man har via 365-abonnemang tror jag inte skiljer sig beroende på vilket 365-abonnemang man har. Skillnaden mellan abonnemangen handlar om vad som ingår i dem. Så byter man till ett annat 365-abonnemang kan man förlora något som inte ingår i det nya abonnemanget, eller få tillgång till något nytt som inte ingick i det tidigare.

Några exempel, mer intressant finns att läsa på sidorna.

Vad är skillnaden mellan Microsoft 365 och Office 2021? - Microsoft Support
 

Måste jag installera om Office efter att ha bytt abonnemang?
Nej, byte av abonnemang påverkar inte dina Office-appar och du behöver inte installera dem igen.

Kan jag byta till en företagsprenumeration?
Ja, du kan uppgradera en Microsoft 365 Family-prenumeration till en företagsprenumeration.

Byt till Microsoft 365 Family eller Microsoft 365 Personal - Microsoft Support

 

  • Thanks 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att jag tidigare nån gång tryckte på nån installationslänk(eller liknande och i slutet sa den vänta 48 Tim tills dns filer uppdateras eller liknande . Minns ej. Har ju efter det avinstallerat. 

Det verkar som det funka när installationslänk  dök upp iaf. Det kanske tar ett tag. Går jag in på användarsidan portal ser jag business standard. I arkiv /konto i Officeprogram står det För affärsverksamhet. Ser Teams finns med bland annat så antar det är rätt. 🙂

Redigerad av Olle35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Fick fram en ruta idag när jag öppna Excel att en del funktioner kommer avaktiveras om 18 dagar (ungefär så). 
och fick välja logga in, köpa osv. Tryckte Logga in(och Inge mer och inga inlogg). Sedan gjorde Jag inget mer. Funkar nu iaf. 

Redigerad av Olle35
  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...