PrzaN Posted July 12, 2006 Posted July 12, 2006 Tjo, jag undrar om nån vet hur man får menyerna i startmenyn att bara ploppa fram utan att man behöver trycka, eller hålla musen över och vänta.. Alltså hur man får menyerna att komma upp dirr när musen nuddar dom ? Det ska tydligen gå att ändra några värden i registret Tack på förhand Quote
Landsfiskalen Posted July 12, 2006 Posted July 12, 2006 Kopierat från proffs.nu ----------------------------- Skapa ett nytt strängvärde med namnet "MenuShowDelay" (om det inte redan finns) i nyckeln HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop Ändra data för strängvärdet "MenuShowDelay" till vad du vill mellan 0 och 65534, vilket anger Start-menyns fördröjning i tusendels sekunder. Välj t ex 10, så blir din Start-meny mycket rappare än den var från början. -------------------------------- Men jag tror det räcker att du kör CCleaner. Både filstädning och registret. Varför? Jo när du vill åt något på menyn, blir den så snabb att fel meny poppar upp. Delaytimen e för att det ska gå att flytta muspekaren innan man väljer. ;D Quote
PrzaN Posted July 12, 2006 Author Posted July 12, 2006 Kopierat från proffs.nu----------------------------- Skapa ett nytt strängvärde med namnet "MenuShowDelay" (om det inte redan finns) i nyckeln HKEY_CURRENT_USERControl PanelDesktop Ändra data för strängvärdet "MenuShowDelay" till vad du vill mellan 0 och 65534, vilket anger Start-menyns fördröjning i tusendels sekunder. Välj t ex 10, så blir din Start-meny mycket rappare än den var från början. -------------------------------- Men jag tror det räcker att du kör CCleaner. Både filstädning och registret. Varför? Jo när du vill åt något på menyn, blir den så snabb att fel meny poppar upp. Delaytimen e för att det ska gå att flytta muspekaren innan man väljer. ;D Tycker att det är skönare Det ska gå SNABBT! Tack för svaret! Quote
Recommended Posts