Gå till innehåll

Flera användare - Problem


Runner

Recommended Posts

Det funkar inte att vara flera användare inloggade samtidigt.

Alltså: Man loggar in som en användare och väljer att växla användare. När man klickar på den andra användaren kommer man tillbaka inloggningsskärmen. Det går endast att logga in som den andra användaren om man första loggar ut den första användaren.

Mvh Tobias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Kontrollpanelen -> Användarkonton -> Inloggningsalternativ. Är Använd Snabbt användarbyte ibockat?

Japp.

Det funkar alltså att komma ut till inloggningsskärmen där man väljer användare, men när man klickar på den andra användaren kommer man tillbaka till inloggningskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur skulle det hjälpa? Det beskriver bara hur man byter användare. Det har funkat fint ända sedan jag började använda xp, men nu fungerar det inte längre.

Jag upprepar: När man klickar på den andra användaren loggas man inte in, utan kommer tillbaka till inloggningsskärmen. Det är alltså FEL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett lite liknande problem...

Efter att ha lekt o "trimmat" lite i registret..Så går det ej att aktivera "snabbt användarbyte"...

Hur får man det tillbaka som det var? 

Jag klickar i att jag vill ha snabbt användarbyte aktiverat..Men det sparas inte...Jag klickar på Verkställ och när ja går in o kollar igen så är rutan tom igen..

Någon som grejar detta?  -Körde några regtrim som jag fick av en på nätet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur skulle det hjälpa? Det beskriver bara hur man byter användare. Det har funkat fint ända sedan jag började använda xp, men nu fungerar det inte längre.

Jag upprepar: När man klickar på den andra användaren loggas man inte in, utan kommer tillbaka till inloggningsskärmen. Det är alltså FEL.

Om du läser sidan så inser du snart att du inte har något egentligt problem eftersom det fungerar så som du beskrivit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha lekt o "trimmat" lite i registret..Så går det ej att aktivera "snabbt användarbyte"...

Välkommen till forumet!

Leka i registret ska man inte göra utan att veta vad man gör. :)

Kan det ha varit i nyckeln som beskrivs på följande länk, du varit?

http://www.winguides.com/registry/display.php/973/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och hur skulle det hjälpa? Det beskriver bara hur man byter användare. Det har funkat fint ända sedan jag började använda xp, men nu fungerar det inte längre.

Jag upprepar: När man klickar på den andra användaren loggas man inte in, utan kommer tillbaka till inloggningsskärmen. Det är alltså FEL.

Om du läser sidan så inser du snart att du inte har något egentligt problem eftersom det fungerar så som du beskrivit.

Men jag vill ju logga in på den andra användaren, vilket inte går när man redan är inloggad på en användare. Det ska väl gå att vara inloggad på två användare samtidigt? Det är väl hela meningen med det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...