Gå till innehåll

Problem med x64


Recommended Posts

Håller inte med om att XP x64 går att jämföra med ME, utan det är nog det hittills bästa operativsystemet från Redmond. Ett oerhört snabbt operativsystem. Jag inser dock att utan Windows Server 2003 x64, skulle inte XP x64 vara där det är i dag.

Och nog finns nätverk mm från de stora. Intel räknar jag dit. I princip allt vad gäller drivers hos Intel finns för XP x64.

Kan också nämna att Service Pack 2 för XP x64 är på gång. Det är just nu i beta-teststadiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

ME jämförandet är då mer angående ett minimalt behov......

För en hemanvändare så är ju behovet mikroskopiskt dvs att verkligen nyttja

64 bitars tekniken, visst går OSet snabbare men på applikationsnivå så

är man oftast tillbaka i 32 bitars nivån.... en hemanvändare kör ju inte heller

tex tunga minnesanvändande databasprogram eller CAD.

Nu blev det ett "sug" eftersom AMD nu fick ut sina processorer för just 64 bitar.

Vad jag vet så kan man byta sin licens till en vanlig 32 bitars om man önskar det.

I övrigt är det ju mest bara en massa strulande med drivrutiner...

http://extended64.com/default.aspx

(Bink gjorde en "rolig" grej nyligen att han offrade extended64 för bink.nu pga hårdvarustrul

förmodligen eftersom alla vet att det är Windows Vista som gäller och att det då kanske kommer mer kompatibla drivrutiner även för XP 64.)

Men visst är det en riktig arbetshäst för en produktionsmiljö dvs företag..........

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag vet så kan man byta sin licens till en vanlig 32 bitars om man önskar det.

I övrigt är det ju mest bara en massa strulande med drivrutiner...

Och jag som hoppade på TAP-programmet och utan kostnad fick min 32-bitars XP licens utbytt till en 64-bitars XP-skiva.  ;)

Har inte upplevt något strul med drivrutiner. T.o.m. till Sony Ericssons Sync-station (DSS-25) P910i finns x64 drivers, men dock inte från SE själva. Det finns entusiaster.  :)

Samtidigt inser jag att den närmaste framtiden stavas Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samtidigt inser jag att den närmaste framtiden stavas Vista.

Hej

Yup... iaf för hemanvändare.... ;)

Så jag skulle byta min 64bitars licens till en 32 bitars om jag var hemanvändare

och invänta bättre tider.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...