Venoms Posted July 21, 2006 Share Posted July 21, 2006 Hej Jag fann denna lilla pryl på nätet. Den heter "Kama Connect" Och har möjlighet att koppla in dina extra diskar ,IDE eller SATA, 2.5" eller 3.5" till usb 2.0 eller firewire kontakten på din stationära eller bärbara dator. Du kan även koppla in två diskar samtidigt. Den levereras med alla nödvändiga kablar (utom ide 2.5") för att kunna användas till ett pris av $29.90. Den beräknas släppas i augusti 2006. http://www.scythe-usa.com/product/acc/013/scupc1000.html# Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Ja, det är en smart pryl! Här finns en annan: http://m3.idg.se/blog/blog_comment.asp?bi=...n%20push%20down Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 22, 2006 Author Share Posted July 22, 2006 Hej Jag tycker som att det verkar vara samma pryl... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Jo men är det inte av ett annat märke? Jaja, la in länken för jag precis hade läst om det så såg jag ditt inlägg precis efter. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted July 22, 2006 Share Posted July 22, 2006 Sikken bra grej. Avsedd för att bara kopiera hårddisk? Eller kan man ha den liggande så? Och bara använda den som vanlig hårddisk? 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted July 23, 2006 Author Share Posted July 23, 2006 Jag tror att du kan ha den liggande och använda som extern disk, men jag är inte säker eftersom jag inte har någon sådan...än Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted July 23, 2006 Share Posted July 23, 2006 Lite knepiga beskrivningar om det blir en "tillgänglig enhet"..... ??? http://usb.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00130 Mjukvaran man kör är en ren cloning ser det ut som. http://www.gotofnet.com/ANSI/link.php?file...ne_EX/index.htm Men varför skulle den inte synas...... funkar det så är det ju överlägset billigare än en "riktig" fristående hårddisk...man tar "vadsomhelst" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1101 Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Den skulle vara grymm att ha, och användbar ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magge Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Jag har testat en liknande grej som heter SOHOUSB "Easy IDE". Fungerade alldeles utmärkt men det går INTE att boota från den trots att även XP ligger där. Kostade 418:- kr inkl. moms och frakt. hos www.eksitdata.com Vet någon om det går att fixa en bootbar extern hårddisk? Magge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 1, 2006 Author Share Posted August 1, 2006 Klart det gör, du måste dock ha möjligheten att bota från USB eller Firewire om det är en sådan i BIOS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magge Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Tack, men det vill sig inte ändå. Ibland,- men inte alltid, kommer det upp en skylt med "kan inte hitta bootsektorn". Har Du fler detaljerade tips vore jag tacksam Magge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 1, 2006 Author Share Posted August 1, 2006 Hej Partionen som ska bootas måste vara "Aktiv Primär" och operativsystem måste naturligtvis finnas installerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magge Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Tackar för hjälpen! Magge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted December 8, 2006 Share Posted December 8, 2006 Tjena. Förlåt att ja drar upp en gammal tråd. Men ja behöver en sådan pryl fort. Har den nått namn? Vad kallas den? Behöver ha tag i en, här i sverige om det är möjligt. Någon som kan tipsa om vart den finns, adressen typ. (Ja kan googla men vad heter den i så fall? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Fast ja hitta en sån här grej nu. http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=2946136 Blir lite oftopic eftersom det är med låda och tråden heter "Koppla din externa hdd utan låda" ;D Men det är ingen extern hårddisk, utan en intern hårddisk som ska bli extern. Snurrigt va? ;D Om ingen varnar mig nu, sticker ja o köper en med en gång. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 Jo, den där lådan från clas ohlson funkar perfekt, fast fläkten låter som en geting. ;D Fick åka ända till byhålan götebörg. Pust. ;D Är det ingen som vet va den andra prylen kallas? Eller hatar ni mig? Ja e jättesnäll. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted December 9, 2006 Author Share Posted December 9, 2006 oroa dig inte lille plutten, vi gillar dig också Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted December 9, 2006 Share Posted December 9, 2006 oroa dig inte lille plutten, vi gillar dig också ;D ;D ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts