Gå till innehåll

Hårddisk-minnet försvunnit


Dennis1101

Recommended Posts

Jag sitter vid datorn med en 10 gb:s hårddisk, och någraq månader senare alltså idag så installerar jag the sims 2, men så märker jag att jag bara har 14 mb kvar... :o :o ??? ???

Jag förstår inte var har mitt minne försvunnit, jag har bara installerat små program som tar typ 3,1 mb...dem är kanske 9 st...

Jag fattar inget, hur får jag tillbaka allt mitt minne??? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 66
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Ccleaner händer det inget med och antivirusprogrammet hittar inget och jag har tagit windows update också...

Nu har jag kopierat det som står i HiJack This...jag skriver det här!

C:WINDOWSsystem32svchost.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005PavProt.exe

C:WINDOWSsystem32svchost.exe

C:WINDOWSSystem32svchost.exe

C:WINDOWSsystem32svchost.exe

C:WINDOWSsystem32svchost.exe

C:WINDOWSsystem32svchost.exe

C:WINDOWSsystem32spoolsv.exe

C:WINDOWSsystem32svchost.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005FirewallPavFires.exe

C:WINDOWSExplorer.EXE

C:WINDOWSsystem32rundll32.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005APVXDWIN.EXE

C:WINDOWSsystem32ctfmon.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005PavFnSvr.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005Pavkre.exe

C:ProgramDelade filerPanda SoftwarePavShldpavprsrv.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005pavsrv51.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005prevsrv.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005AVENGINE.EXE

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005PsImSvc.exe

C:WINDOWSsystem32svchost.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005WebProxy.exe

C:WINDOWSSystem32alg.exe

C:WINDOWSsystem32cleanmgr.exe

C:ProgramMozilla Firefoxfirefox.exe

C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005avciman.exe

C:ProgramHijackthisHijackThis.exe

R0 - HKLMSoftwareMicrosoftInternet ExplorerSearch,SearchAssistant = http://resultsmaster.com/SmartOffers/Servi...omeLeftPane.htm

R1 - HKCUSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionInternet Settings,ProxyOverride = localhost

R0 - HKCUSoftwareMicrosoftInternet ExplorerToolbar,LinksFolderName = Länkar

R3 - URLSearchHook: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)

R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:ProgramYahoo!CompanionInstallscpnyt.dll

F2 - REG:system.ini: UserInit=C:WINDOWSsystem32userinit.exe

O2 - BHO: Yahoo! Toolbar Helper - {02478D38-C3F9-4EFB-9B51-7695ECA05670} - C:ProgramYahoo!CompanionInstallscpnyt.dll

O2 - BHO: (no name) - {1A0AADCD-3A72-4b5f-900F-E3BB5A838E2A} - (no file)

O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:ProgramMSN AppsMSN Toolbar01.02.5000.1021svmsntb.dll

O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:ProgramMSN AppsMSN Toolbar01.02.5000.1021svmsntb.dll

O3 - Toolbar: (no name) - {BC4FFE41-DE9F-46fa-B455-AAD49B9F9938} - (no file)

O3 - Toolbar: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - C:ProgramYahoo!CompanionInstallscpnyt.dll

O4 - HKLM..Run: [iMJPMIG8.1] "C:WINDOWSIMEimjp8_1IMJPMIG.EXE" /Spoil /RemAdvDef /Migration32

O4 - HKLM..Run: [MSPY2002] C:WINDOWSsystem32IMEPINTLGNTImScInst.exe /SYNC

O4 - HKLM..Run: [PHIME2002ASync] C:WINDOWSsystem32IMETINTLGNTTINTSETP.EXE /SYNC

O4 - HKLM..Run: [PHIME2002A] C:WINDOWSsystem32IMETINTLGNTTINTSETP.EXE /IMEName

O4 - HKLM..Run: [bluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent

O4 - HKLM..Run: [APVXDWIN] "C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005APVXDWIN.EXE" /s

O4 - HKLM..Run: [MSConfig] C:WINDOWSPCHealthHelpCtrBinariesMSConfig.exe /auto

O4 - HKCU..Run: [CTFMON.EXE] C:WINDOWSsystem32ctfmon.exe

O4 - HKCU..Run: [ccleaner] "C:ProgramCCleanerccleaner.exe" /AUTO

O8 - Extra context menu item: &Search - 

O8 - Extra context menu item: E&xportera till Microsoft Excel - res://C:ProgramMICROS~2OFFICE11EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: ShopperReports - Compare travel rates - {946B3E9E-E21A-49c8-9F63-900533FAFE14} - C:ProgramShopperReportsBin1.1.0.0ShprRprt.dll

O9 - Extra button: ShopperReports - Compare product prices - {946B3E9E-E21A-49c8-9F63-900533FAFE15} - C:ProgramShopperReportsBin1.1.0.0ShprRprt.dll

O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:ProgramMessengermsmsgs.exe

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:ProgramMessengermsmsgs.exe

O18 - Protocol: talkto - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - (no file)

O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:WINDOWSSYSTEM32WgaLogon.dll

O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:WINDOWSsystem32WPDShServiceObj.dll

O23 - Service: ASP.NET State Service (aspnet_state) - Unknown owner - C:WINDOWSMicrosoft.NETFrameworkv2.0.50727aspnet_state.exe (file missing)

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:ProgramDelade filerInstallShieldDriver11Intel 32IDriverT.exe

O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005FirewallPavFires.exe

O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005PavFnSvr.exe

O23 - Service: Panda Pavkre (Pavkre) - Panda Software - C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005Pavkre.exe

O23 - Service: Panda PavProt (PavProt) - Panda Software - C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005PavProt.exe

O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Software - C:ProgramDelade filerPanda SoftwarePavShldpavprsrv.exe

O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005pavsrv51.exe

O23 - Service: Panda Preventium+ Service (PREVSRV) - Panda Software - C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005prevsrv.exe

O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:ProgramPanda SoftwarePanda Titanium Antivirus 2005PsImSvc.exe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag hittar inte något direkt fel, men jag fann en minnesslukare utav stora mått, och det är "Yahoo toolbar". Rekommendationen är att avinstallera plus att köra ccleaner igen, både filrensning och registerrensning.

Bara så du vet så brukar alla toolbars utan undantag sluka minne, är det så att du absolut inte behöver msn-toolbar, avinstallera den också.

När du avinstallera och kört ccleaner, stäng av datorn, dra ur sladden ur vägguttaget, tryck sedan på startknappen. Det som händer är att du tömmer alla kretsar som håller minne. Efter detta är det bara att starta som vanligt för kontrollera minnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag hittar inte något direkt fel, men jag fann en minnesslukare utav stora mått, och det är "Yahoo toolbar". Rekommendationen är att avinstallera plus att köra ccleaner igen, både filrensning och registerrensning.

Bara så du vet så brukar alla toolbars utan undantag sluka minne, är det så att du absolut inte behöver msn-toolbar, avinstallera den också.

När du avinstallera och kört ccleaner, stäng av datorn, dra ur sladden ur vägguttaget, tryck sedan på startknappen. Det som händer är att du tömmer alla kretsar som håller minne. Efter detta är det bara att starta som vanligt för kontrollera minnet.

men, den ser inte ut att ta mer än 1,13 mb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag hittar inte något direkt fel, men jag fann en minnesslukare utav stora mått, och det är "Yahoo toolbar". Rekommendationen är att avinstallera plus att köra ccleaner igen, både filrensning och registerrensning.

Bara så du vet så brukar alla toolbars utan undantag sluka minne, är det så att du absolut inte behöver msn-toolbar, avinstallera den också.

När du avinstallera och kört ccleaner, stäng av datorn, dra ur sladden ur vägguttaget, tryck sedan på startknappen. Det som händer är att du tömmer alla kretsar som håller minne. Efter detta är det bara att starta som vanligt för kontrollera minnet.

men, den ser inte ut att ta mer än 1,13 mb

Det gör den säkert inte heller...från början, sedan läggs en massa i diverse cache-filer och allt minne käkas upp.

Du kan även kolla med aktivitetshanteraren -> processer, om det är någon som suger ur minnet riktigt ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så tar ju Windows en del GB på hårddisken (vet ej riktigt hur mycket men...). Sen så kan du ju kolla i Kontrollpanelen/Lägg till eller ta bort program där ser du ju vilka program du har installerat och du ser även hur stor plats dom tar på hårddisken, då är det sedan bara att avinstallera dom program du inte använder eller vill ha kvar. Men en hårddisk på 10GB är inte mycket i dagensläge. Jag skulle nog rekommendera dig att köpa en ny/till hårddisk, dom kostar inte mycket nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har du installerat ?

hur mycket hård-disk var det kvar innan sims 2 install ?

börja av-installera program och spel som du inte

andvänder eller behöver.

jag hade liknade problem med gamla datorn (12GB)

spel och program är ofta packade.

när install / packar upp kan en fil på 500 mb.

blir  till 1000 mb eller mer.

många spel är på 500-1000mb.

när jag laddad när ett spel demo på 1000mb.

eller install tar det upp 2000mb eller på disken.

man måste ta bort install filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt en seg hårddisk på elgiganten den har 250 gb, men det tar evighter att installera spel :'(

Det beror nog inte på att hårddisken är långsam & seg som det tar tid att installera spel, har nog aldrig varit med om att det finns så slöa hårddiskar, utan snarare på att din andra hårddisk är nästan full och att systemet är "ner smetat" med program och andra ting som segarner själva Windows. Så ta och gåigenom vilka program som du kan avinstallera, starta om datorn och kör sedan efter det (när du avinstallerat programen du inte använder/behöver och startat om) CCleaner, Spybot - Search & Destroy, Ad-Aware och Ewido t.ex. Gör sedan en grundlig virus scanning med ditt antivirusprogram.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Startmenyn.

Högerklicka på "den här datorn". Välj "hantera"

Nu visas enhetshanteraren.

Längs ner. Diskhantering

Högerklicka på din nya hårddisk. Välj formatera och sen NTFS.

---------------------------------------------------------------

Alternativt.

Högerklicka på hårddisken i utforskaren.

Välj formatera och sen NTFS.

Det senare kanske är lite enklare.  :D

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp.

Du förlorar allt du installerat. Tyvärr.  :(

Hade visst lite bråttom i mitt förra inlägg.

Glöm det senare alternativet.

Du måste partitionera om disken först och det gör du i diskhanteraren.

Högerklicka på den nya hårddisken. Välj ta bort partition.

Gör sen samma sak men skapa en ny partition istället.

Och sen formatera.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp.

Du förlorar allt du installerat. Tyvärr.  :(

Hade visst lite bråttom i mitt förra inlägg.

Glöm det senare alternativet.

Du måste partitionera om disken först och det gör du i diskhanteraren.

Högerklicka på den nya hårddisken. Välj ta bort partition.

Gör sen samma sak men skapa en ny partition istället.

Och sen formatera.

8)

hur öppnar jag diskhanteraren ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De e nog ingen fara.  ;)

Gick det att formatera i NTFS? direkt från högerklicksmenyn?

I så fall. Bare o fortsätt.

Annars är det diskhanteraren och partionera som gäller.

:)

Edit: Bidde lite rörigt här.  :D

Diskhanteraren:

Startmenyn. Högerklicka på den här datorn. Välj hantera

Nu ser du diskhantering längst ner.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...