Gå till innehåll

[LÖST] Går ej att uppdatera


Belsebub

Recommended Posts

Hej,

Jag har två st. uppdateringar som inte går att installera på min dator. Det är en säkerhetsuppdatering för excel samt en för office (kb918419, kb917151)

Den gula ikonen som säger till att man har fått uppdateringar ligger hela tiden nere i aktivitetsfältet med dom två uppdateringarna tillgängliga men det blir jämt fel när jag ska uppdatera dom.

Någon som har någon idé på vad man kan göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har tidigare haft ett snarlikt problem. Kunde då bl.a. inte ladda ner och uppdatera Macromedias Flash.

Hade dessförinnan varit inne på Windows Live Safety Center och gjort hela köret och då rensat lite för mycket. Efter återtagning av registerbackupen fungerade uppdateringarna.

Håller mig härefter CCn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har två st. uppdateringar som inte går att installera på min dator. Det är en säkerhetsuppdatering för excel samt en för office (kb918419, kb917151)

Den gula ikonen som säger till att man har fått uppdateringar ligger hela tiden nere i aktivitetsfältet med dom två uppdateringarna tillgängliga men det blir jämt fel när jag ska uppdatera dom.

Någon som har någon idé på vad man kan göra?

Prova detta...http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...6.html#msg21006

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

Jag har två st. uppdateringar som inte går att installera på min dator. Det är en säkerhetsuppdatering för excel samt en för office (kb918419, kb917151)

Den gula ikonen som säger till att man har fått uppdateringar ligger hela tiden nere i aktivitetsfältet med dom två uppdateringarna tillgängliga men det blir jämt fel när jag ska uppdatera dom.

Någon som har någon idé på vad man kan göra?

Prova detta...http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...6.html#msg21006

Hej,

Jag har ju ingen mapp kvar som heter catroot2 har endast catroot mappen kvar.

Om jag skulle ta och testa att ladda hem Aterställ_Wupd och se om det skulle funka. Men har du kvar länken till vart jag kan hämta hem programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo nu funkade länken. Men bara i FF, funkade inte i IE betan =)

Återkommer.

Hej

Nu funkar länken i ie7 beta också  ;D

Som info kan jag tala om att det berodde på ett "ä" i filnamnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Malou

Hej Belsebub!

Vet inte om det här kan hjälpa dig.

Men har du provat att hämta hem uppdateringarna via Office Update direkt?

På nedanstående sida/länk så skall du kunna läsa nedanstående och där skall du klicka på Sök efter uppdateringar som jag blåmarkerat här nedan.

Office Update

Sök efter kostnadsfria uppdateringar som ökar stabiliteten och säkerheten i Office.

Sök efter uppdateringar<=Klicka på denna då du kommit in på nedanstående sida:

http://office.microsoft.com/sv-se/officeupdate/default.aspx

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla också att tjänsten "Office Source Engine" är igång, annars går det inte att uppdatera. Start > Kör skriv in services.msc klicka på Enter och bläddra ner till aktuell tjänst. Du kan starta tjänsten därifrån också, samt ändra startmetod till Automatisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag installerade om hela office och körde nya uppdateringar på det. Och nu funkar allt som det ska igen. Något skumt hände väl, vet ej vad  ;)

Men tack för tipsen i alla fall. Kan vara användbara för kommande tillfällen i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...