Gå till innehåll

Ljudkortsproblem!!!


Gäst Malou

Recommended Posts

Hej Plun!

Inte heller jag tror att jag lyckas med något sådant (var mer som ett skämt).

Ang support/garanti/försäkring/drulleförsäkring så gäller dessa flera år framåt samt att de har ytterligare försäkringar på datorn för flera år framåt. Så det är en otroligt dyr dator.

Det är ingen företags hem PC utan det är privatinköpt hos power (tror jag det var).

Sedan är ju en support ofta stenhård med att stoppa i recoveryskivor isf att laga.

Oavsett om en ägare förlorar alla sina filer.

Jaha ändå så finns det rekommenderat att själv göra recovery-skiva för att ha som säkerhet eller att höra av sig till supporten för att få hjälp  (det står i deras avtal)???

Och som jag skrev tidigare så gick det inte att göra recovery-skivor eftersom enheterna var ur funktion.

Lurendrejeri säger jag bara.

Men men nu har de i alla fall fått köpt en fullversion av Win XP HE SP2 via min datorbutik som jag anlitar.

Samt att vi har fått in drivrutinerna för ljudkortet och är på god väg att få ordning med resterande drivrutiner som du så vackert påpekade  ;D

Återekommer om jag mot förmodan skulle behöva vidare hjälp med drivrutinerna  ;D

Men hoppas på att jag inte behöver någon vidare hjälp med detta  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 91
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Hej OlleBull!

Tyvärr så är det ju försent för detta eftersom datorn redan är köpt via Power.

Pavilion är ju HP,s skräpmärke som prånglas ut via dessa återförsäljare och deras support kan ju glömmas.

Har märkt detta  ;)

Men tack ändå för dina uppgifter  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då allt är klart kommer jag att skicka en faktura till HP-supporten & datorbutiken och kräva dem på betalning för utfört support-arbete "som de istället borde ha utfört" samt ersättningen för en inköpt Win XP-skiva (fullversion). Tror du att jag lyckas med det Glad

Hör med konsumentverket. Dom svarar på den här typen av frågor. Bara att majla dom.

Dom visar hur man går vidare till allmäna reklamationsnämnden.

Detta verkar ju va ett klockrent fall för Sverker i Plus.  ;D

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Landsfiskalen!

Då allt är klart kommer jag att skicka en faktura till HP-supporten & datorbutiken och kräva dem på betalning för utfört support-arbete "som de istället borde ha utfört" samt ersättningen för en inköpt Win XP-skiva (fullversion). Tror du att jag lyckas med det Glad

Hör med konsumentverket. Dom svarar på den här typen av frågor. Bara att majla dom.

Dom visar hur man går vidare till allmäna reklamationsnämnden.

Detta verkar ju va ett klockrent fall för Sverker i Plus.  ;D

8)

Det jag skrev var mer som ett skämt  ;D

Men tack ändå  ;)

Oavsett vad så tror jag nog inte att man kommer någonstans med detta. Detta pga att jag har rumstrerat om i deras dator med att lägga in ett nytt system samt lite andra saker som inte tillhör HP. Och då kan de åberopa att det är användarfel och därmed är garantin/support m.m förbrukad.

Strunt samma  ;D

Nu har de ju en perfekt fungerande dator igen med allt vad det innebär. Skall bara köra in resterande drivrutiner för BIOSEN m.m enligt Pluns rekommendationer så blir det än mer perfekt  ;D

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, sånna typer lusläser lagen och använder alla kryphål dom kan hitta. Använder Sveriges lag och det finstilta till det yttersta.

Men som sagt.

Datorn är betald med garanti och försäkring.

Dom har inte uppfyllt sina åtaganden.

Vad du sedan gör med datorn är bara en följd av deras ovilja att hjälpa till.

Ett majl till konsumentverket kostar inget. Det är gratis

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har de ju en perfekt fungerande dator igen med allt vad det innebär. Skall bara köra in resterande drivrutiner för BIOSEN m.m enligt Pluns rekommendationer så blir det än mer perfekt  ;D

Hej Allihopa

99 PCn av 100 är ju så här.... :P 

Jag är spiksäker att Recovery och allting funkar om man uppdaterar det som finns.

Eftersom det blev ett byte till en orginalskiva så måste man då kanske även installera

orginalpaketen för att sedan kunna uppdatera tex HPs Software pack. Där ligger ju PC Doctor funktionerna eller vart Recovery nu ingår, det märker man när man installerar.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...=en〈=en

Sedan med nyare märkesdatorer så kommer ju meddelandet upp om att man ska köra sina Recoveryskivor men det skippas av olika anledningar....

Jag ser inget konstigt i den här situationen mer än det här med att man måste ta sig till sin burks supportsida med eller utan hjälp av en support....

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Venoms!

...Skall bara köra in resterande drivrutiner för BIOSEN m.m enligt Pluns rekommendationer så blir det än mer perfekt

Hoppas vi ;) ;D

Tack för den du  ;D

Har jag klarat att fixa det övriga (bla då drivrutiner) så skam om jag inte skall fixa resterande också  ;D

Annars så kommer jag in här och ropar på hjälp  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Venoms!

Hejja, du fixar det säkert.

Tack!

Fortsätt heja på du (kan behövas)  ;D

Nu är drivrutinerna till BIOSEN avklarade (mycket elegant installerade) ;D

Annars vet du var vi finns.

Jajamen det vet jag  ;D

Nu återstår resten (tar det en annan dag).

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Landsfiskalen!

Men som sagt.

Datorn är betald med garanti och försäkring.

Dom har inte uppfyllt sina åtaganden.

Vad du sedan gör med datorn är bara en följd av deras ovilja att hjälpa till.

Ett majl till konsumentverket kostar inget. Det är gratis

Jo, jag vet.

Men det här är något som min dotter och hennes sambo får ta tag i i sådana fall, det är trots allt deras dator (om de nu vill gå vidare med det).

Jag har bara ställt upp med att få igång (och iordninggjort) åbäket m.m med allt vad det innebär  ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Landsfiksalen!

Tack!

Jodå, det skall allt gå bra med resterande drivrutiner  ;)

Plun är ett riktigt geni på att hitta sånna.  ;D

Finns ingenting som undgår Plun inte  ;D

Vet i alla fall vilken dator jag inte ska köpa.

Jag med  >:(

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Landsfiksalen!

Tack!

Jodå, det skall allt gå bra med resterande drivrutiner  ;)

Plun är ett riktigt geni på att hitta sånna.  ;D

Finns ingenting som undgår Plun inte  ;D

Vet i alla fall vilken dator jag inte ska köpa.

Jag med  >:(

MVH/Malou

Hmmm, alla burkar jag känner till har liknande utmaningar... ;)

Nu byggdes inte Rom på en dag... och "den som söker han/hon finner" stämmer

med de flesta supportsidorna.  Men kanske inte direkt.... :P

Hursomhelst funkar ju de flesta burkarna fram till det blir fråga om en ominstallation, eller att amn köper någon ny hårdvarupryl, kollade alla supportsidorna direkt vid ett köp så var det mycket lättare. Samma sak är det med routrar..... :P

Alternativt fick man börja sälja datorer med eller utan mjukvaru support så fick folk välja.

"Drivers hell" som amerikanen säger.... Eller så köper man en Mac....

Vi får väl se med Vista men den är fortfarande "Drivers Hell".... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Plun!

Nu byggdes inte Rom på en dag... och "den som söker han/hon finner" stämmer

med de flesta supportsidorna.  Men kanske inte direkt....

Nej och tur är väl det (att Rom inte byggdes på en dag)  ;D

Visst har du rätt i det du säger "den som söker han/hon finner" men det är inte det lättaste när man aldrig har gjort någonting sådant här tidigare (speciellt då det gäller någon annans dator) och någonstans måste man då börja. Och visst var jag inne på HP's supportsidor och sökte men blev konfunderad över allt som fanns att hitta där och vad passar då inte bättre än att fråga här så man får lite ledtrådar för att gå vidare  ;)

Hursomhelst funkar ju de flesta burkarna fram till det blir fråga om en ominstallation, eller att amn köper någon ny hårdvarupryl, kollade alla supportsidorna direkt vid ett köp så var det mycket lättare. Samma sak är det med routrar.....

Måste vara något väldigt speciellt med min dator då om jag nu skall jämföra min med den HP-burken som jag håller/hållt på med.

Då jag ominstallerat/köpt nya hårdvaruprylar (och det har jag gjort i massor) och datorn har alltid hämtat/installerat alla nya nödvändiga drivrutiner m.m automatiskt (jag har inte behövt göra någonting ang detta). Det måste vara något magiskt med min dator då i sådana fall.

Så det är väl inte så konstigt att man blir en aningen fundersam över saker och ting då det blir på ett sådant här sätt ang en annan dator då man är van vid sin egen som sköter allt själv (nästan).

Vi får väl se med Vista men den är fortfarande "Drivers Hell"....

Hmmm......

Vistan och jag är världens ovänner  8)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag ominstallerat/köpt nya hårdvaruprylar (och det har jag gjort i massor) och datorn har alltid hämtat/installerat alla nya nödvändiga drivrutiner m.m automatiskt (jag har inte behövt göra någonting ang detta). Det måste vara något magiskt med min dator då i sådana fall.

Så det är väl inte så konstigt att man blir en aningen fundersam över saker och ting då det blir på ett sådant här sätt ang en annan dator då man är van vid sin egen som sköter allt själv (nästan).

Om man har tur och det är "rätt årgång" plus enbart standardkomponenter så funkar allting direkt. Nu har Windowsupdate mer eller mindre kollapsat pga alla "konstiga" hårdvaror som sprutar ur fabrikerna i sydostasien.

Sedan har drivrutinerna plus stödprogramvara blivit så stora att MS inte vill sköta om kalaset.  Tex orginal nVidia, Ati, Soundblaster är ju 30-50MB numera.

Det man får via Windowsupdate om det funkar är minsta möjliga dvs enbart själva drivningen och det är då ofta även gammalt.

Går man till supportsidan för sin burk och inte ger sig utan låter det ta lite tid så hittar man sin burk.... ;) Helt säkert  ;D

Nog om detta....

Nu har jag slängt på TrendMicro PC Cillin 2007 och det var något i hästväg till skydd.... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Plun!

Går man till supportsidan för sin burk och inte ger sig utan låter det ta lite tid så hittar man sin burk....  ;)Helt säkert    ;D

Min burks supportsidor har jag allt hittat och kollat upp  ;)

Nu har jag slängt på TrendMicro PC Cillin 2007 och det var något i hästväg till skydd....

Visst var den. Den var inte att leka med den här gången  ;D

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...