Gå till innehåll

Extern hårddisk - rekommendation


Recommended Posts

Hej!  ;D

Jag har köpt en extern hårddisk på 400 GB utrymme. När jag sätter på den, efter 15 minuter den blir jätte varm. Är det normalt? Hur många timmar rekommenderar ni att en extern hårddisk ska vara på? Kanske hela dagen eller bara 1 - 2 timmar per dag??

Vad säger ni?

Tack förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!  ;D

Jag har köpt en extern hårddisk på 400 GB utrymme. När jag sätter på den, efter 15 minuter den blir jätte varm. Är det normalt? Hur många timmar rekommenderar ni att en extern hårddisk ska vara på? Kanske hela dagen eller bara 1 - 2 timmar per dag??

Vad säger ni?

Tack förhand!

Du kanske fick svar i förra inlägget, men jag säger åsikten från min synvinkel ändå.

Min Externa Hårddisk på 250 gb blir varm efter 5 minuter...Men om den blir jätte varm så spelar jag inte nåt spel...min kompis externa hårddisk brann upp för han spelade cs samtidigt som han laddade ner saker, så en rekomendation kör inte mycket samtidigt om den blir jätte varm...

Kanske en liten överkurs  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!  ;D

Jag har köpt en extern hårddisk på 400 GB utrymme. När jag sätter på den, efter 15 minuter den blir jätte varm. Är det normalt? Hur många timmar rekommenderar ni att en extern hårddisk ska vara på? Kanske hela dagen eller bara 1 - 2 timmar per dag??

Vad säger ni?

Tack förhand!

Du kanske fick svar i förra inlägget, men jag säger åsikten från min synvinkel ändå.

Min Externa Hårddisk på 250 gb blir varm efter 5 minuter...Men om den blir jätte varm så spelar jag inte nåt spel...min kompis externa hårddisk brann upp för han spelade cs samtidigt som han laddade ner saker, så en rekomendation kör inte mycket samtidigt om den blir jätte varm...

Kanske en liten överkurs  8)

Rätta mig om jag har fel, men ska inte en extern hårddisk kunna klara av samma arbete som en inbyggd hårddisk?

Skulle min externa hårddisk gå sönder efter ex. vad din kompis hade för aktiviteter igång, vad jag tycker är normalt arbete för en hårddisk så skulle jag lämna tillbaka skiten direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!  ;D

Jag har köpt en extern hårddisk på 400 GB utrymme. När jag sätter på den, efter 15 minuter den blir jätte varm. Är det normalt? Hur många timmar rekommenderar ni att en extern hårddisk ska vara på? Kanske hela dagen eller bara 1 - 2 timmar per dag??

Vad säger ni?

Tack förhand!

Du kanske fick svar i förra inlägget, men jag säger åsikten från min synvinkel ändå.

Min Externa Hårddisk på 250 gb blir varm efter 5 minuter...Men om den blir jätte varm så spelar jag inte nåt spel...min kompis externa hårddisk brann upp för han spelade cs samtidigt som han laddade ner saker, så en rekomendation kör inte mycket samtidigt om den blir jätte varm...

Kanske en liten överkurs  8)

Rätta mig om jag har fel, men ska inte en extern hårddisk kunna klara av samma arbete som en inbyggd hårddisk?

Skulle min externa hårddisk gå sönder efter ex. vad din kompis hade för aktiviteter igång, vad jag tycker är normalt arbete för en hårddisk så skulle jag lämna tillbaka skiten direkt.

Japp, du har rätt :)

Men men, han hade en väldigt bra dator och hårddisken var lite "sådär"...

varför den började brinna så lätt var kanske nåt fel i den... jag vet inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätta mig om jag har fel, men ska inte en extern hårddisk kunna klara av samma arbete som en inbyggd hårddisk?

Jag önskar att det är så. Jag vill inte riskera att den ska vara kopplad 24 h varje dag. Om den går sönder, mina filer går bort som jag har samlat över 6 år.  ::) :-

Jag kollade på Packard Bell sida, där stod ingenting hur många timmar kan den vara på. Bara på egen självrisk använda den hur mycket du vill.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om du ska använda den externa hårddisken som en säkerhetsbackup ifall hårdisken i din dator går sönder så ska du ju självklart använda den externa disken så lite som möjligt. Då finns det ju ingen anledning till att ha den ikopplad för alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja om du ska använda den externa hårddisken som en säkerhetsbackup ifall hårdisken i din dator går sönder så ska du ju självklart använda den externa disken så lite som möjligt. Då finns det ju ingen anledning till att ha den ikopplad för alltid.

Nä, jag använder den inte till backup utan, lagra filer. Min utrymme på data är full så jag måste försätta på externa HDD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...