dj_Script Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 hejsan kan man göra som så att när en ny fil sparas till mina dokument under C: så vil jag automatisk att det ska skapas en kopia på X: går på server vertioner så det borde finnas ett program hehe tack i förhand Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Hej Jag vet faktist inte om det finns den typen av prog, men jag har, för några år sedan en liten sak som på servermaskiner kollade en speciell fil (eller mapp) har jag för mig, efter förändringar och epostade en varning eller om det var en kopia på filen. Kan det vara något liknande du vill ha? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted August 1, 2006 Author Share Posted August 1, 2006 hey hmm jag formaterar datorn ofta testar olika operativsystem vill inte skapa en ghost lr en bild på hårdisken vill bara att vi säger jag tar emot nått från msn som sparas på mina motagna filer då vill jag automatisk att det ska ske en kopiering av filen på en annan partition jag har Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis1101 Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 hejsan kan man göra som så att när en ny fil sparas till mina dokument under C: så vil jag automatisk att det ska skapas en kopia på X: går på server vertioner så det borde finnas ett program hehe tack i förhand Det där behöver jag också hjälp med, jag har förökt och försök, hoppas du eller ni hittar nått, både för din & min skull ;D 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted August 1, 2006 Share Posted August 1, 2006 Hej Gör ett enkelt batch-script som kopierar allt från katalogen vid förändring då, eller ett vb-script. Låt sedan scriptet starta som service och låt det snurra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted August 1, 2006 Author Share Posted August 1, 2006 låter ju hur nkelt smo hällst om kan gö sånna scripts nån som kan ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts