Magnus molin Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 Hej, Undrar bara om Jumprarna i en hårddisk kan göra så att om man t ex har en 80gb hdd, Så kan man minska det till t ex 30 gb ? .. Det hände nämligen så när jag formaterade om min flickväns hdd! för jag kom inte ihåg hur dom satt nämligen! .. så jag satte dom på master, slave platsen! men som sagt, Kan det va det som är problemet? Måste jag isåfall formatera om datorn IGEN efter att jag har satt jumprarna rätt? ??? Tack! Quote
Venoms Posted August 1, 2006 Posted August 1, 2006 Hej På äldre diskar vet jag att man kunde begränsa med jumprarna, men på moderna vet jag inte. Vilken hdd är det frågan om? Quote
Magnus molin Posted August 1, 2006 Author Posted August 1, 2006 jadu, det är en Samsung .. ehhm! Mer vet jag inte just nu! Kan ju klart ta reda på vad modellen heter. Fast datorn är inte här. Hör av mig när jag har fixat modell namnet! HejPå äldre diskar vet jag att man kunde begränsa med jumprarna, men på moderna vet jag inte. Vilken hdd är det frågan om? Quote
Recommended Posts