Gå till innehåll

Suurfa.se


Recommended Posts

Bilden i sidhuvudet bör vara i samma storlek på alla sidorna och menyn bör vara placerad på samma ställe på alla sidorna. Nu varierar höjden på menyn lite när jag växlar sida.

På sidan Länkar hamnar den mitt i texten och på sidan Program så är den inte vänstermeny utan ligger i sidhuvudet under bilden. Det tycker jag iofs är den snyggaste placeringen.

På startsidan får jag ibland upp denna irriterande info-ruta

setup.JPG

Jag har kollat med firefox 2.0b1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte varför den där popup rutan kommer upp, för jag har inte satt dit någon popup ruta. Ang navigeringen så ska jag försöka fixa länkarna där uppe på sidhuvudet i morgon för nu orkar jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Mycket snyggare  ;D  men jag hittar ändå grejer att klaga på.  ::)

-Vänstermarginalen kunde vara lite större, nu kommer texten på sidorna för nära vänsterkanten.

- Bilderna med både symbol och text på förstasidan. Det är lite dsvårläst, det skulle bli snyggare och mer lättläst om du gjorde bakgrundssymbolerna ljusare, särskilt Filmer och It. Länkar och Spel är lite bättre. Det kanske vore ännu bättre att ha texten nedanför bilderna, eller möjligtvis att ha texten i en "pratbubbla" som poppar upp när man för muspekaren över.

- teckenkodningen är inte samma för svd.se/nyhetsdygnet som för resten av sidan. Jag får välja om åäö skall visas rätt på sidan eller i nyhetsrutan. Förmodligen vore det enklastom du valde att din egen sida kodas som Västeuropeisk istället för UTF-8.

Jag har kollat på sidan med Firefox 2.0, IE6 och Opera 9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag fixat bilderna på första sidan plus att jag har lgt till en "pratbubbla" i stället för att texten som beskriver kategorierna står på bilden, jag har också tagit bort svd nyhetern och lagt till msn search.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt...

När det gäller nyheterna...

Jag tror att felet kan ligga här:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

<head>

<meta http-equiv="Content-Language" content="sv" />

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />

Överst säger du att det är en engelsk sida...

Sedan att det är svenskt innehåll.

När det är svenskt innehåll, varför använda utf-8? använd "ISO-8859-15" istället. -15 tillåter specialtecken som etc.

Prova om det är detta som felar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yup, börjar se bra ut med en meget bra länksamling.... ;)

En lite lustig grej är att Välkommen skylten tas som reklam men

däremot inte den riktiga reklamen mha Adblock plus och Firefox....

Vulfgar borde ha fått liknande fenomen eftersom han också skyr banners....

Men de flesta besökarna kör väl IE och med IE7 hittar jag inga fel mer än ISO felet

på å,ä,ö som Venoms skrev om.

Med Firefox 2.0 "hugger" det fast ibland med någon javascript convert snurra.... ???

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Du missade att ändra koden på "IT"

Jag antar att det ska vara en banner någonstans, men jag ser bara en svart ruta i FF 2.0 b2

och i ie7 b3 samt att reklamen till höger syns två av tre (den övre saknas) i dessa båda webläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad bra.

Mera jobb kanske.... ;)

Avdelningen länkar... för den "moderne" surfaren som kör IE7 samt även förhoppningsvist

Firefox så  bör man nyttja flikarna om man klickar på en länk.

Som det nu är så lämnar man din "site" och det tycker inte jag är särskilt bra....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...