Gå till innehåll

Seeg överföring!


Recommended Posts

Tja,

Jo det är såhär att när jag eller mina polare skickar musik, bild, filmklipp m.m, Så går det fruktansvärt seeeegt!! Men när vissa skickar till mig eller om jag skickar till dom, så går det snabbt! .. alltså, för vissa går det sakta och för vissa går det snabbt! .. som t ex .. Jag bor ca 800 meter ifrån min flickvän! Och när vi ska skicka en bild, låt eller vad det nu kan vara .. så tar det überlång tid!!! ??? .. kan man göra nån inställning i modemet som gör så att det går snabbare?

tack .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Är det en ADSL anslutning så finns det inte så mycket upload att gå på.

De flesta ligger på 0.8 Mbits/s dvs max 100kB/s, "toktankar" även den som skickar filen samtidigt så blir det inte mycket kvar..... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om vi nu tar jag och min flickvän .. vi båda har 8mbit! .. från samma företag! .. :S

Hej

Är det en ADSL anslutning så finns det inte så mycket upload att gå på.

De flesta ligger på 0.8 Mbits/s dvs max 100kB/s, "toktankar" även den som skickar filen samtidigt så blir det inte mycket kvar..... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men om vi nu tar jag och min flickvän .. vi båda har 8mbit! .. från samma företag! .. :S

Ni har 8Mbits i download, om det är en ADSL anslutning så är det sedan max 1Mbit i upload. Rent praktiskt brukar man hamna på 0.8 Mbits i upload.

Så hämtar du från henne så kan det inte gå snabbare än 0.8Mbits eller 100 kB/s.

Kör hon sedan något annat p2p prog samt kanske Messenger så blir det ingen bandbredd kvar för upload av en fil till dig.

Om inte ADSL tekniken skulle vara konstruerat så här så skulle det vara totalkaos

på dagens Internet pga all fildelning.

Kör man däremot en riktig fiberanslutning har man oftast symmetrisk download/upload ofta 10 Mbits både upp o ner.

  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...