Jump to content

Länk mellan Windows och telefonen fungerar inte

Recommended Posts

Helt plötslig för ett tag sedan så får jag inte längre kontakt med min telefon via appen länk till Windows (Android) gäller både Win 10 och Win 11.Jag har försökt på alla sätt o vis, Qr kod mm, men datorn säger att den inte får kontakt med min telefon. Att följa hjälpen fungerar inte heller. Det slutade fungera när jag fick i gång 11'a men när jag återgår till min image jag har med win10 som tidigare fungerat så går det inte nu.

Rätta mig gärna, men jag har för mig att du behöver ha Blåtand på på både telefon och mobil INNAN man kopplar upp via appen: Telefonlänk

Skulle jag har fel så har det iallafall varit enkelt att prova om detta var problemet! :)

1 timme sedan, WindowsPro sade:

både telefon och mobil

?

1 timme sedan, WindowsPro sade:

behöver ha Blåtand på

enligt länken ovan:

Citat

Både din telefon och dator måste vara anslutna till samma trådlösa nätverk.

8 timmar sedan, Mikael63 sade:

?

enligt länken ovan:

Precis vad jag sa!  du kan behöva ha blåtand på för att det ska fungera, och det är så himla lätt att kontrollera..

Så varför inte prova????

(När jag stängt av blåtand i telefonen av någon anledning så har jag för mig att kopplingen misslyckats..
OAVSETT vad det står i länken)

• Like 1

• 2 weeks later...
28 minuter sedan, Leif Abrahamson sade:

bluetooth.JPG.de83ac4d9a9e4b50f82df4ad56d1c522.JPG

Var det TP-Link ... som du köpte nu?
Medföljde det någon anvisning om hur en drivrutin skulle installeras?

Högerklicka på raden med TP-Link och välj Egenskaper. Står det på Allmänt-fliken att enheten fungerar korrekt?
Ta en bild på Drivrutinsfliken, en på Händelserfliken och bifoga.

33 minuter sedan, Leif Abrahamson sade:

Jag får hela tiden upp detta meddelande på datorn

Fel.JPG

Vid vilken punkt i instruktionen på sidan https://support.microsoft.com/sv-se/topic/telefonlänk-krav-och-konfiguration-cd2a1ee7-75a7-66a6-9d4e-bf22e735f9e3 dyker det meddelandet upp?

Jag kan inte se att det finns något på den sidan som kräver Bluetooth (under förutsättning att det finns ett trådlöst nätverk som både datorn och mobilen använder) förrän man kommer till avsnittet Så här hanterar du din mobila enhet på datorn.

Edited by Cecilia

50 minuter sedan, Cecilia sade:

Vid vilken punkt i instruktionen på sidan https://support.microsoft.com/sv-se/topic/telefonlänk-krav-och-konfiguration-cd2a1ee7-75a7-66a6-9d4e-bf22e735f9e3 dyker det meddelandet upp?

Jag kan inte se att det finns något på den sidan som kräver Bluetooth (under förutsättning att det finns ett trådlöst nätverk som både datorn och mobilen använder) förrän man kommer till avsnittet Så här hanterar du din mobila enhet på datorn.

Det har fungerat tidigare utan Bt

57 minuter sedan, Cecilia sade:

Var det TP-Link ... som du köpte nu?
Medföljde det någon anvisning om hur en drivrutin skulle installeras?

Högerklicka på raden med TP-Link och välj Egenskaper. Står det på Allmänt-fliken att enheten fungerar korrekt?
Ta en bild på Drivrutinsfliken, en på Händelserfliken och bifoga.

Händelser.JPG

Egenskaper.JPG

• Like 1

Svårt att veta vad som hände i datorn när du ändrade Windows-installation. Men hur långt kommer du i anvisningarna på den länkade sidan?

TP-Links Bluetooth är alltså inte färdiginstallerad. Följde det med någon installationsinformation eller finns det någon på TP-Links supportsidor för adaptern?

Starta om datorn och stäng av appen Länk till Windows i mobilen.

Utgå från sidan https://support.microsoft.com/sv-se/topic/telefonlänk-krav-och-konfiguration-cd2a1ee7-75a7-66a6-9d4e-bf22e735f9e3 och arbeta dig igenom punkt för punkt i avsnittet Så här länkar du dina enheter frånTelefonlänk. Var någonstans (vilken punkt) stämmer det inte med vad som händer i din dator?

• Like 1