Gå till innehåll

problem.datorn blir för snabb


flotte

Recommended Posts

hej har fått lite problem med min dator rätt vad det är så går allt i en himla fart, alla rörliga gif bilder får otrolig fart . o klickar jag upp klockan går typ 10 sek på en. makören blinkar med väldig fart . startar jag sen om e datorn helt död. så får jag dra av strömkablen o vänta en 30 min innan jag kan starta igen o då e allt normalt.

har provat byta nätdel men ingen skilldnad.HJÄLP"!!! ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Det var ett märkligt problem som du fått, jag har faktiskt aldrig råkat ut för det själv.

En fundering är att moderkortet håller på att få stora skälvan och dö, men det är bara en gissning.

En annan gissning är att det blivigt något fel på strömhanteringen (ACPI) eller/och (APM).

Om du har möjligheten, kan du installera ett nytt system på en annan hårddisk?

Skanna med Ewido och något bra online-skanning antivirus, för att vara säker på att du är ren från otyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är nätagget på 110V säger det poff när man kopplar strömkabeln till elnätet.. alltså kan vi utesluta den lilla detaljen :D

Ändra inte nätagget, det har jag råkat gjort på en dator en gång och det sa mer än bara poff, det började brinna och ryka ur datorn, sen var den burken kaputt..  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...