Mikael63 Posted August 12 Share Posted August 12 Jag använder (i jobbet) sedan länge programmet Automate från Network Automation. Det har varit andra ägare sedan dess och nu verkar det vara Fortra som äger detta. Min version är 9.0.5.4 och "maintenance/support" löpte ut 2014 varför jag inte kan begära support eller uppgraderingar. Den var herrejösses dyr redan då och nu verkar den kosta $1500 per år. Användningen är visserligen i tjänsten men mer för eget bruk eftersom jag är lat av mig och blir uttråkad av enahanda jobb. Jag kan alltså inte motivera kostnaden för arbetsgivaren. Versionen jag har fungerar visserligen om man startar varje "Task" manuellt. Triggerfunktionen verkar ha lagt av, det spelar ingen roll vilken metod jag väljer Jag har tidigare haft ganska många Tasks men jag har försökt lägga över mycket till Autohotkey (som ju är gratis) samt - med benägen hjälp härifrån - till makro i Excel. Av de jag har kvar är det ett fåtal som "måste" finnas kvar. Flera är egentligen en upprepning av makrokörning när man öppnat ex. ett gäng med Excelböcker (typ kör makro-spara-stäng-börja om) Jag har ju påtalat att jag är bekväm av mig och det är anledningen till att jag efterlyser liknande program med samma typ av byggstenar som finns i programmets Task builder. Alltså att inte enbart "knacka kod". Jag kan alltså dra in färdiga "Actions" från vänster och i dessa välja ytterligare alternativ. Efterlyser alltså liknade upplägg men en helt annan prisbild. Behöver inte vara gratis men en fullt fungerade Trial måste finnas för att jag ska kunna testa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts