kiwi01 Posted August 24 Share Posted August 24 Det är inte ofta jag kollar i Skräpposten i min Gmail-inkorg, gör jag det så är det länge sedan jag har hittat något skräp, det är gmail som sorterar. Idag kikade jag i inkorgen i surfplattan och hittade skräp. Dels meddelande från ”UPS” som vill att jag ska konfirmera, dels meddelande från ”Australian Post delivery”. Dem slänger jag bara. Men det finns två likalydande meddelanden från två olika avsändare, från Internet Security och Pro.T ec.T IOn. Texten lyder: We have receiver 62 complaints about your emails. I am the representative of customer support center at Gmail … Så här långt kan jag läsa utan att öppna. Nu tror jag inte alls att det är sant men lite nyfiken är jag på resten av innehållet. Är det tillrådigt alls att klicka på dessa meddelanden - riskerar jag virus eller annat obehag? Lite märkligt att dessa meddelanden endast finns i surfplattans inkorg, men inte i mobilens eller datorns. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts