Ad2024 Posted September 25 Share Posted September 25 Finns det något enkelt sätt att överföra mail i ex.vis outlook och gmail till USB mine. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted September 25 Share Posted September 25 Då behöver man installera ett mejlprogram i datorn som laddar ner alla mejl från Microsofts och Googles servrar och när väl mejlen finns på datorn kan man kopiera dem till ett USB-minne. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
_.M Posted September 25 Share Posted September 25 Senaste versionen av Outlook så verkar dom ha gjort det krångligt att exportera e-post. Jag skulle rekommendera Thunderbird, jag tror dom har kvar möjligheter till export. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted September 25 Share Posted September 25 Gmail via webben, där kan man markera flera brev och välja att skicka dem som bilaga till sig själv i ett(1) brev. Om "sig själv" är ett Outlook konto (webben) kan man där välja att "Ladda ner alla" Man får då en zip-fil innehållandes filer med filtillägget .eml som kan sparas på USB. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikael63 Posted September 25 Share Posted September 25 Från Outlook (som ingår i Office) kan man enkelt dra enskilda brev till valfri lagringsplats. Ts anger inte om det gäller samtliga brev eller bara några enstaka, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.