Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har bestämt för mig att det har gått att klicka på något inlägg i en tråd även oinloggad, så att sidans innehåll "blir skrollad" till det inlägget, och också får inläggets nummer i adressfältet.

image.png.ac19d38bc1b514346f93f754662aae97.png

Så som det fortfarande fungerar när man loggat in, eller som trådar kan klickas på i t ex listan "All aktivitet".

image.png.cdb0bc2589518bffa692df67978ca363.png

Om min iakttagelse stämmer, kan detta ha ändrats efter senaste uppdateringen av forumet.

Change log för uppdateringar som görs på hemsidan/forumet - Hemsidan och forumet - alltomwindows.se

Posted

Hur det fungerar som oinloggad vet jag inte för jag är aldrig det.

För att komma till citerade inlägg brukar jag klicka på den krökta pil som finns längst till höger.

image.png.dbf47bd3b2ed2991cf87f6f02ff31b78.png

Posted
3 timmar sedan, Cecilia sade:

För att komma till citerade inlägg brukar jag klicka på den krökta pil som finns längst till höger.

Jo, det fungerar, också oinloggad, både inom en tråd och till inlägg i andra trådar. Det jag skrev om är att komma till önskat inlägg inom en tråd, och det även om det inte har citerats.

Är något inlägg extra intressant kan jag spara en länk/genväg till inlägget. Klickar och håller ner musknappen på symbolen till vänster om webbadressen, drar sen och släpper i någon lämplig mapp.

image.png.26398f426472341a8a9e914bde275d2e.png

Då skapas en genväg till just det inlägget. Eftersom jag kunnat göra så och det inte längre fungerar så verkar ju den möjligheten ha tagits bort, i alla fall för oinloggade (har testat i både Edge och i Chrome).

Onödigt att behöva logga in bara för att komma till ett inlägg (få webbadressen i adressfältet) för att spara en länk, och det har ju fungerat tills nyligen.

Posted

Förlåt att jag missuppfattade dig. Om du vill ha en länk till det ett inlägg som är framme så klickar du på de tre punkterna i övre högra hörnet av inlägg och sen högerklickar du på valet Dela i menyn som kommer upp och därefter kan du välja att öppna inlägget i ny flik, spara som bokmärke och annat som din webbläsare erbjuder.

Men visst är det möjligt att det inte går att göra som oinloggad och att en tidigare sån möjlighet har tagits bort i senaste uppdateringen.

Posted
6 timmar sedan, Cecilia sade:

Om du vill ha en länk till det ett inlägg som är framme så klickar du på de tre punkterna i övre högra hörnet av inlägg

De tre punkterna finns inte om man inte loggat in. Om det varit så tidigare eller om även de försvunnit nu kan jag inte säga, det är inget jag brukar använda.

Hovrar man, oinloggad, med musmarkören över tidsstämpeln så visas nu ett lodrätt sträck (kom inte med i skärmdumpen), lika som när man sätter en markör i text. Tidigare visades en hand med pekfinger, och länken visades då också i nedkanten av webbläsfönstret, så som det gör när man loggat in.

image.png.2a3188487fbe97ec1d288191ea985775.png

Undrar om man medvetet ändrat detta, vad skulle det i så fall vara bra för. Tänker att det är något som försvunnit av misstag, fast jag kan förstås inte veta.