bengt 429 Posted December 16, 2024 Posted December 16, 2024 Ett nytt begrepp dök upp häromdagen, när jag surfade på nätet. Det var en artikel skriven av PC för Alla om tredjepartscookies, och att man bör blockera dessa i sin webbläsare. Detta gällde Chrome, men möjligheten att blockera fanns också i andra webbläsare. Jag kommer inte ihåg att jag hört det namnet tidigare, och vet heller inte vad dessa cookies gör, och varför de bör blockeras. Nån som kan förklara vad dessa cookies gör, och var de kommer ifrån (tredjepart). Blockering görs under inställningar>integritet och säkerhet. Quote
Solution Cecilia Posted December 16, 2024 Solution Posted December 16, 2024 Tredjepartscookies kallas cookies som inte har att göra med den webbplats som du besöker och det kan t ex vara cookies som har med reklam att göra. Det är många webbplatser som har reklam som kommer från Google och då vill Google gärna spara cookies om vilka annonser du har sett och klickat på och på andra webbplatser än Googles så blir då dessa cookies tredjepartscookies. Facebook har också ett stort annonsnätverk för att ta ett till exempel. 2 Quote
Recommended Posts