Thirteen Posted January 3 Posted January 3 SVT: FBI varnar – svenska cyberexperten: ”Jag litar inte på några SMS i dag” https://www.svt.se/nyheter/inrikes/fbi-varnar-svenska-cyberexperten-jag-litar-inte-pa-nagra-sms-i-dag 2 Quote
ChristerE Posted January 3 Posted January 3 2 timmar sedan, Thirteen sade: ... svenska cyberexperten: ”Jag litar inte på några SMS i dag” Det framgår när man läser artikeln och lyssnar på intervjun - det handlar inte om just idag som var min första tanke (vad är det för utskick som kommer att göras idag?). Så är det inte heller vad experten säger utan det är "... det kan man inte lita på längre". Man kan tydligen inte lita på rubriker heller, men det är ju inget nytt ... 1 Quote
Thirteen Posted January 3 Author Posted January 3 Många använder redan Facebook eller Instagram. Tror det är bättre att använda just de tjänsterna eller någon annan krypterad meddelandeapp. Kryptering blir nu standard på Facebook Messenger Påbörja en end-to-end-krypterad chatt på Instagram 2 Quote
MrSimALot Posted January 11 Posted January 11 Om du ville kunde du bifogat denna information i min tråd här: https://www.alltomwindows.se/topic/36330-är-det-säkert-med-sms/ . Men i alla fall: Alla har inte Faceboken och Insta (och kanske inte Vill ha dem), hur ska vi göra då? Tittade igenoom lite sms på min telefon och inte alla har end-to-end kryptering. Finns det någon inställning i Android som sköter detta? Hittar inget. Quote
JoWa Posted January 14 Posted January 14 On 2025-01-03 at 15:01, Thirteen sade: Många använder redan Facebook eller Instagram. Tror det är bättre att använda just de tjänsterna eller någon annan krypterad meddelandeapp. Kryptering blir nu standard på Facebook Messenger Påbörja en end-to-end-krypterad chatt på Instagram Vill man inte ha med Meta (som äger FB och IG) att göra – och det vill man rimligen inte –, kan man använda Signal. 🔒😎 1 Quote
Recommended Posts