Gå till innehåll

Radbrytning på webbsidor i Firefox [Webbläsare]


vulfgar

Recommended Posts

Det finns ett bra sätt att slippa t ex förvridna trådar pga av långa monsterlänkar i Firefox.

Gå in i Ordna bokmärken, välj  Nytt bokmärke. Ge bokmärket ett namn t ex Wordwrap, Radbrytning eller nåt. Ange adressen

java script:(function() { var D = document; F(D.body); function F(n) { var u, r, c, x; if (n.nodeType == 3) { u = n.data.search(/S{45}/); if (u >= 0) { r = n.splitText(u + 45); n.parentNode.insertBefore(D.createElement('wbr'), r); } } else if ((n.tagName != 'STYLE') && (n.tagName != 'SCRIPT')) { for (c = 0; x = n.childNodes[c]; ++c) { F(x); } } } D.body.innerHTML += ' '; })();

Spara på lättåtkomlig plats, jag har mitt i bokmärkesfältet.

När jag kommer till en sida, t ex i ett forum med en "monsterlänk" så klickar jag bara på mitt bokmärke och voilá så radbryts länken och allt ser normalt ut igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I detta forum där får en scrollist i nederkant på inlägget om t ex en länk är väldigt lång. I phpBB-forum så blir i stället hela sidan för bred och scrollisten hamnar längst ner på sidan. Om du klickar på bokmärket så skall scrollisten försvinna.

Exempel Alltomxp.se: http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,3584.0.html

Exempel phpBB-forum: http://www.antispywareforums.se/forums/vie...37&start=15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det är ju samma koder överallt.

Precis som alla tipps för xp funkar i alla xp-burkar, som det står om i nästan alla dataforum över hela planeten.  8)

Eller om det står på ett amerikanskt forum. Då är det okey. Men om det råkar stå med i fx pc-hemma. Då låter det annorlunda. Då är det inte okey?  :D

Det är ju du som har visat oss detta tipps.  ;) Man kanske aldrig hade hittat det annars.

Endast en sann "eldräv" hade kommit på att skriva så. (Det finns bara en sanning  ;) ) Och det är värt mycket.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...