vulfgar Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Det finns ett bra sätt att slippa t ex förvridna trådar pga av långa monsterlänkar i Firefox. Gå in i Ordna bokmärken, välj Nytt bokmärke. Ge bokmärket ett namn t ex Wordwrap, Radbrytning eller nåt. Ange adressen java script:(function() { var D = document; F(D.body); function F(n) { var u, r, c, x; if (n.nodeType == 3) { u = n.data.search(/S{45}/); if (u >= 0) { r = n.splitText(u + 45); n.parentNode.insertBefore(D.createElement('wbr'), r); } } else if ((n.tagName != 'STYLE') && (n.tagName != 'SCRIPT')) { for (c = 0; x = n.childNodes[c]; ++c) { F(x); } } } D.body.innerHTML += ' '; })(); Spara på lättåtkomlig plats, jag har mitt i bokmärkesfältet. När jag kommer till en sida, t ex i ett forum med en "monsterlänk" så klickar jag bara på mitt bokmärke och voilá så radbryts länken och allt ser normalt ut igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Fa häftigt Vulfgar. Vet du nått ställe man kan testa på? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted September 8, 2006 Author Share Posted September 8, 2006 I detta forum där får en scrollist i nederkant på inlägget om t ex en länk är väldigt lång. I phpBB-forum så blir i stället hela sidan för bred och scrollisten hamnar längst ner på sidan. Om du klickar på bokmärket så skall scrollisten försvinna. Exempel Alltomxp.se: http://www.alltomxp.se/sajt/forum/index.ph...pic,3584.0.html Exempel phpBB-forum: http://www.antispywareforums.se/forums/vie...37&start=15 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 De fungera ju. Tack för ett helt otroligt bra tipps. Försök med detta i IE. ha ha ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 8, 2006 Share Posted September 8, 2006 Försök med detta i IE. ha ha ;D ;D ;D ;D Hursomhelst ett finurlig sätt att hantera "monsterlänkar".... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Smart, kul det där med script Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted September 9, 2006 Author Share Posted September 9, 2006 Jag måste erkänna att jag inte kommit på det själv. :-[ Jag hittade scriptet för längesen på någon av mozillas sidor, möjligen i support-forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 9, 2006 Share Posted September 9, 2006 Men det är ju samma koder överallt. Precis som alla tipps för xp funkar i alla xp-burkar, som det står om i nästan alla dataforum över hela planeten. 8) Eller om det står på ett amerikanskt forum. Då är det okey. Men om det råkar stå med i fx pc-hemma. Då låter det annorlunda. Då är det inte okey? Det är ju du som har visat oss detta tipps. Man kanske aldrig hade hittat det annars. Endast en sann "eldräv" hade kommit på att skriva så. (Det finns bara en sanning ) Och det är värt mycket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts