Gå till innehåll

Formatering, hänger sig nu vid uppstart.


Lundahl

Recommended Posts

Jag formatera nyligen min dator med windows xp professional sp2 , och nu hänger den sig när windows startar upp dvs när det är svart bakgrund och under windows loggan så rör sig den blåa "laddar-grejen". Men den fastnar mitt i och datorn startas aldrig.Har testat både långsam och snabb omformatering, men inget hjälper.  Hade samma fel för ca ett halvår sen när ja omformatera med sp 2, så testade då att formatera med sp1 och då funkade det. problemet nu är att jag inte har kvar skivan med sp1 och hittar inte heller de på dc. Någon som vet vad felet kan vara som gör att windows hänger sig ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm har funderat på det, men känns onödigt innan jag vet vad felet är. Att lägga ut pengar på ett nytt xp som kanske också kommer hänga sig vid uppstarten ..

Njau... det brukar alltid lösa sig om man tar bort partitionen samt sedan skapar en ny som

man formaterar...

Hursomhelst så är det en ökenvandring att köra piratade OS....... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm har funderat på det, men känns onödigt innan jag vet vad felet är. Att lägga ut pengar på ett nytt xp som kanske också kommer hänga sig vid uppstarten ..

Hej!

Lundahl

Jag tycker du skall köpa dig en CD Skiva med Windows XP SP2 på, för jag tycker inte att man ska köra med en Pirat CD med Windows XP SP2 på, och jag håller med Plun denna gång.

Och jag tror också att din Dator är för långsam i både Processor och i Ram minnet samt för liten Hårddisk också tror jag.

Mvh: Kalle Nordin

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mhm okej, då får ja väl ta och göra det. Vad ligger priset på ett xp på i dessa dar då? Samt, vad är egentligen skillnaden på Home och Professional om jag nu ska köpa alltså. Och ja tror min dator borde klara av de, har 2,8Ghz 512ram 160gig hårddisk, Radeon 9800Pro grafikkort. om nu inte de redan blivit för lite?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mhm okej, då får ja väl ta och göra det. Vad ligger priset på ett xp på i dessa dar då? Samt, vad är egentligen skillnaden på Home och Professional om jag nu ska köpa alltså. Och ja tror min dator borde klara av de, har 2,8Ghz 512ram 160gig hårddisk, Radeon 9800Pro grafikkort. om nu inte de redan blivit för lite?!

Hej!

Lundahl

Här kommer två olika priser på vad som Windows XP Pro SP2 kostar, samt vad Windows XP Home Edition SP2 kostar

Nr 1: Priset för Windows XP Pro SP2 är just nu ca: 1.495:-

Nr 2: Priset för Windows XP Home Editions SP är just nu ca: 949:-

Och dessa hittade jag just nu hos Komplett.se

Räcker detta för dig att du skall kunna välja mellan dessa 2 versionerna ???

Jag har en Dator med en Processor på ca 2.21 Ghz och det är en AMD Athlon 64, och sedan har som Ram minne som ligger på  1.50 Ghz, och sedan skall sätta en Hårdddisk på ca 200 GB, men först jag ska skaffa mig ett Kontrollerkort som ska stödja SATA2

Eftersom mitt Inbyggda Kontrollerkort stödjer bara SATA1

Mvh: Kalle Nordin

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...