Samm Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Skriv gärna ner en kommentar varför du röstar på det du valde MVH Samm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Är inget bra på MAC, även om jag kan lite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 PC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.jobs Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 att lägga en sån fråga på ett xp-forum så är väl svaret givet? naturligtvis föredrar vi pc annars skulle vi inte vara här, jag som växt upp med apples "think different" reklam och den reality distortion field som omgett apple sen 80-talet tycker att det är kul när det går så bra för dom som det gör nu, det ger en välbehövlig blåslampa i baken på microsoft, ett oligopol på dryga 90% är ingen bra sporre för innovation, och visst märks det i vista att microsoft har sneglat på macos x Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Jag vill/kan inte svara på frågan eftersom de tillfällen då jag suttit vid en mac kan räknas på ena handens fingrar. :- Vid dessa få tillfällen har iofs fått ett positivt intryck. ... det är kul när det går så bra för dom som det gör nu, det ger en välbehövlig blåslampa i baken på microsoft, ett oligopol på dryga 90% är ingen bra sporre för innovation, ... Där håller jag med till 100%! ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 PC så klart..... Men det som är intressant är att både Mac OS 10 och kommande Leopard samt då Windows Vista med all sannolikhet kommer att innehålla ett idiotsäkert skydd för piratkopiering. Dagens "junknissar" som kör sina piratade system får endera betala eller hitta något annat. Om nu även priset sätts fel (vilket är högst troligt pga av pengahunger till aktieägarna) på de här oligopolen som Windows o Mac OS X är så kommer massor med användare att kolla in andra alternativ. Så en PC med Linux tror jag kommer att öka kraftigt.... ;D Ballmer biter sig själv i svansen... är själv mycket kluven till skönheten hos Windows Vista..... 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Skulle va nått de.. Gå över till Mac. ;D Men allvarligt talat. Ja har hört att dom skulle va rätt bra. Inte så mycket fel som i windows. Undrar om det stämmer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zop Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 De flesta program jag använder dagligen finns inte på Mac. MSN Messenger finns i en sämre version på Mac, som bland annat inte har stöd för webbkamera. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kothoga Posted September 12, 2006 Share Posted September 12, 2006 Bara använt mig av en PC sedan 1996-97 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Skulle va nått de.. Gå över till Mac. ;DMen allvarligt talat. Ja har hört att dom skulle va rätt bra. Inte så mycket fel som i windows. Undrar om det stämmer? Läs själv: http://www.apple.com/se/getamac/works.html Så får du bilda dig en egen uppfattning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted September 13, 2006 Share Posted September 13, 2006 Skulle va nått de.. Gå över till Mac. ;D Men allvarligt talat. Ja har hört att dom skulle va rätt bra. Inte så mycket fel som i windows. Undrar om det stämmer? Läs själv: http://www.apple.com/se/getamac/works.html Så får du bilda dig en egen uppfattning Väldigt opartiskt! : Jag tror också att politiker alltid talar sanning, att pengar växer på träd .... Dom är säkert bra, men det kanske skulle vara mer trovärdigt att höra det från en oberoende källa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.jobs Posted September 15, 2006 Share Posted September 15, 2006 http://www.xvsxp.com/ är en mycket bra site för komparativa jämförelser mellan olika funktioner och dess implementeringar i resp OS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts