Gå till innehåll

PC eller MAC


Samm

Vad föredrar du? PC eller MAC  

33 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • PC - Personal Computer
      11
    • MAC - Macintosh
      0


Recommended Posts

att lägga en sån fråga på ett xp-forum så är väl svaret givet? naturligtvis föredrar vi pc annars skulle vi inte vara här, jag som växt upp med apples "think different" reklam och den reality distortion field som omgett apple sen 80-talet tycker att det är kul när det går så bra för dom som det gör nu, det ger en välbehövlig blåslampa i baken på microsoft, ett oligopol på dryga 90% är ingen bra sporre för innovation, och visst märks det i vista att microsoft har sneglat på macos x

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill/kan inte svara på frågan eftersom de tillfällen då jag suttit vid en mac kan räknas på ena handens fingrar.  :- Vid dessa få tillfällen har iofs fått ett positivt intryck.

... det är kul när det går så bra för dom som det gör nu, det ger en välbehövlig blåslampa i baken på microsoft, ett oligopol på dryga 90% är ingen bra sporre för innovation, ...

Där håller jag med till 100%!  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC så klart..... ;)

Men det som är intressant är att både Mac OS 10 och kommande Leopard samt då

Windows Vista med all sannolikhet kommer att innehålla ett idiotsäkert skydd

för piratkopiering.

Dagens "junknissar" som kör sina piratade system får endera betala eller hitta något annat.

Om nu även priset sätts fel (vilket är högst troligt pga av pengahunger till aktieägarna) på de här oligopolen som Windows o Mac OS X  är så kommer massor med användare att kolla in andra alternativ.

Så en PC med Linux tror jag kommer att öka kraftigt.... ;D  Ballmer biter sig själv i svansen... är själv mycket kluven till skönheten hos Windows Vista..... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle va nått de.. Gå över till Mac.  ;D

Men allvarligt talat. Ja har hört att dom skulle va rätt bra. Inte så mycket fel som i windows. Undrar om det stämmer?

:)

Läs själv:

http://www.apple.com/se/getamac/works.html

Så får du bilda dig en egen uppfattning

Väldigt opartiskt!  ::) Jag tror också att politiker alltid talar sanning, att pengar växer på träd ....

Dom är säkert bra, men det kanske skulle vara mer trovärdigt att höra det från en oberoende källa.  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...