Landsfiskalen Posted September 18, 2006 Share Posted September 18, 2006 Va för lat för att skriva om allt, så de blidde lite klipp. ---------------------Ta Bort Delade Mappar-------------------------------- Gå in i registret (regedit.exe) och gå till HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionPoliciesExplorer Skapa ett nytt DWORD-värde som ska heta: NoSharedDocuments Dubbelklicka på värdet och skriv siffran 1 i fältet Data. Starta sedan om datorn, då har delade mappar försvunnit! --------------------------------------------------------------------- OK, vi gör ett nytt försök. Menar du den mappen som hör till Windows Live Messenger? Jag minns inte om det är den mappen som heter "Mina delade mappar" eftersom jag har kastat bort den! Men är det den du menar så gå in i Kör och klistra in denna rad: regsvr32 -u "C:ProgramMSN Messengerfsshext.8.0.0812.00.dll" Kräver att du har just version 8.0.0812.00 av Windows Live Messenger annars måste du ändra i texten så det blir den versionen du har. ----------------------------------------------------------------------- -------------- Ta Bort Delade Dokument--------------------------------- Hej Fiskalen.. Om det är "Delade Dokument" du vill ta bort så gå till: "HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerMyComputerNameSpace DelegateFolders" Och ta bort undernyckel "{59031a47-3f72-44a7-89c5-5595fe6b30ee}" OBS!!TA BACKUP FÖRE!! ;D -------------------------------------------------------------------------- Tack till Martin24 och Venoms. Så här blidde de. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pluto Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Det fungerade fin fin, Tack för tipset ser mycket finar ut i Den här datorn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Podbot Posted September 27, 2006 Share Posted September 27, 2006 Jag har problem med Hårddiskar med Delade MSN sånt.. Hur kan man ta bort? // Podbot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts