Gå till innehåll

Service pack 2


natt

Recommended Posts

Denna fråga kommer ifrån annat forum där dom inte kunde hjälpa mej se länk

http://eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=869784

Jag undrar om kan installera om Service pack 2.

Jag har en äkta XP.

men jag undrar är det bara att installera om den nya direkt ovanpå den första installationen

Ja jag har Service pack 2 redan installerat

Men då mina problem kan hänvisas till denna artikel.

http://support.microsoft.com/kb/826942/sv

Samt att register nycklarna fattas som det står att man skall ha för att detta uppdateringspaket ska finnas på datorn.

Då tror jag nämligen att mina problem med nätverket försvinner.

Kan jag bara installera rätt nycklar enligt uppdateringen.

Du kan också kontrollera att den här samlade uppdateringen är installerad genom att se efter om följande registernyckel finns:

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftUpdatesWindows XPSP2KB826942

Obs! När du installerar den här samlade uppdateringen tas alla poster i dialogrutan Lägg till eller ta bort program bort för de viktiga uppdateringarna som ingår i den samlade uppdateringen. I vissa verktyg kan det därför rapporteras att vissa av de viktiga uppdateringarna som ingår inte har installerats. I ändrings- och hanteringslösningar från Marimba Software används till exempel dessa registerposter för att kontrollera att uppdateringarna är installerade. Därför kan Marimba-lösningar för ändring och uppdatering av program felaktigt rapportera att de viktiga uppdateringarna som ingår i det här paketet saknas.

Information om distribution

Använd följande kommando om du vill installera den här uppdateringen utan några åtgärder från användaren:

windowsxp-kb826942-x86-enu.exe -u -q

Om du vill installera uppdateringen utan att datorn måste startas om använder du följande kommando:

windowsxp-kb826942-x86-enu.exe -z

Obs! Du kan kombinera alternativen till en enda kommandorad.

Kan jag bara installera rätt nycklar enligt uppdateringen.

Hur gör jag eller är det enklare att köra hela Service pack 2 ????Hjälp mig är du snäll

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marimba Software

Det var MUSICMATCH som slutade att fungera

Jag vet att jag haft det förut i datorn i någon mediaspelare tror jag.

men det kan väl inte skada att köra det

"Samlat trådlöst uppdateringspaket för Windows XP är tillgängligt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan väl bara installera sp2 om du behöver det, den uppdaterar det som fattas...

Det ska man göra efter en windows reparation t.ex.

Om det är så att du misstänker skräp/virus/trojaner/malware etc så får vi gå igenom en städ/rensningsprocedur, efter det du uppdaterat dina prog.

Vill du ha den hjälpen, tala om vad du har för prog (säkerhetsprogram) installerat i datorn, inkl moderkort, bios, grafikkort etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...