Gå till innehåll

D-link mottagare "försvinner"


Recommended Posts

Hej!

Någon som har något tips för följande problem.

Min mottagare för d-link som sitter i usb-ingång "försvinner" varje gång jag stänger av

datorn. Problemet började efter jag stängt av strömmen inför ett hotande åskväder.

När jag startade upp så tog det evigheter innan jag fick kontakt igen.

Efter det så så blev det mottagning ungefär var tredje uppstart och det gick INTE att

reparera anslutningen. Avinstallerade mottagare och installerade igen. Nu är det ungefär

samma vid uppstart (kontakt var 3:e gång) men nu går det att reparera anslutningen.

Någon inställning jag missat?

Med vänlig hälsning Kjell-Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jadu, har du provat följande:

1. Stoppat in d-link apparaten i ett annat usb uttag?

2. Installerat om eller uppdaterat dina USB drivrutiner?

D-link är inte så kända för sin kvalitet när det gäller trådlöst men i detta fallet verkar ju felet vara usb biten. Säg till hur det går, och skriv gärna om du undrar  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

D-link är inte så kända för sin kvalitet när det gäller trådlöst

Tjau....  snarare att D-Links prylar liksom Netgears funkar mycket bra om man gör ett besök på deras supportplats, oftast finns nya firmware.

Den som inte gör det får sitta där.... ;)

http://www.dlink.se/  > Support

Ett USB ADSL modem kan även det behöva nya firmware.  Har uppgraderat ett par och

det ser man på dito ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag syftade inte på usb gränssnittet  :P Det har varit mycket diskution kring D-Links grejor då dom ej följer standarden men ändå märker sina produkter med att dom klarar standarden.

Firmware är alltid bra att köra up2date, komihåg att när du byter firmware så får datorn absolut inte stängas av eller startas om då produketen oftast blir obrukbar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag syftade inte på usb gränssnittet  :P Det har varit mycket diskution kring D-Links grejor då dom ej följer standarden men ändå märker sina produkter med att dom klarar standarden.

Firmware är alltid bra att köra up2date, komihåg att när du byter firmware så får datorn absolut inte stängas av eller startas om då produketen oftast blir obrukbar.

Hmmm  ???  Det är väl den senaste standarden då som man har svårt att enas om och det beror ju som jag uppfattat det dels på tillverkarna men främst på standardiseringföretagen som ska skriva ihop standarden.

Sedan funkar de allra flesta routrar med rätt firmware, det är mycket onödigt "gnäll" över just routrar men för de allra flesta så funkar det bra om man uppgraderar just firmware.

Sedan står det ju exakt hur man gör på tillverkarens supportsida tex det här att man måste vara sladdansluten när man uppgraderar.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...