Beckasin Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Office 2000 Har försökt uppdatera office 2000. Det kommer då upp ett meddelande om att jag saknar windows installer-korrigeringsfiler (msp-filer) från tidigare office-uppdateringar. Om filerna inte finns på datorn kan man inte installera uppdateringar, dessutom kan jag inte avinstallera office. Vad göra? Jag har xp-home. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Har du försökt att uppdatera ifrån Microsoft update eller ifrån office update? Det kan ibland bli problem när man ska uppdatera ifrån office update. Testa MS update: http://update.microsoft.com/microsoftupdat...ault.aspx?ln=sv Om inte det funkar får du sätta i din officeskiva och installera om office och välja alternativet reparera. Gå sedan till MS update direkt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted October 6, 2006 Author Share Posted October 6, 2006 Nu har jag försökt uppdatera från windows update oxo, fanns inga uppdateringar. Har även försökt reparera. När jag klickar på INSTALL.EXE så kommer detta medelande upp: "Installationskällan för den här produkten är inte tillgänglig. Bekräfta att källan finns och att du kan komma åt den". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 När du går in i windows update (http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=sv) och kommer till sidan där du kan välja snabb installation eller anpassad installation, kollar du längst till vänster under nyheter. Där står det att du kan uppdatera till Microsoft update eller liknande. Gör det. Efter det kan du testa göra en ny sökning. För om du bara har windows update updateras inga office produkter. Du måste alltså ha Microsoft update. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted October 6, 2006 Author Share Posted October 6, 2006 Tack för att du tar dig tid. Jag har Microsoft update installerat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Belsebub Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Vad har du mer för exe filer på skivan? DATA.msi, MSOWC.msi, OWS.msi? Testa de exe filer du har på skivan någon av dom måste det ju gå att avinstallera office med för att sedan göra om installationen. Hur gjorde du när du försökte ta bort office men det inte gick. Kontrollpanelen/lägg till/ta bort program? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted October 6, 2006 Share Posted October 6, 2006 Kan inte avinstallera? Ingen cd? Eller, det går inte att avinstallera? [F8] Felsäkert läge, sen ta bort. Eller Kör < msconfig. < "Pricka" Selektiv start < Kryssa ur System.ini, Win.ini och Autostart. Fliken tjänster: Kryssa i "dölj alla microsoft-tjänster. < Verkställ < Ok < Starta om < testa att ta bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted October 7, 2006 Author Share Posted October 7, 2006 När jag går in på Microsoft update så är det ursprungliga meddelandet så här: Windows Installer-korrigeringsfiler (MSP-filer) från tidigare Office-uppdateringar saknas i den dolda katalogen WindowsInstaller på datorn. MSP-filer lagras på datorn när installationen av uppdateringarna slutförts och används som referenser vid framtida uppdateringsåtgärder. Om filerna inte finns på datorn kan du inte installera Office-uppdateringar.Detta problem kan även leda till att du inte kan avinstallera Office-produkter. Kontakta Microsoft Support om du behöver hjälp. Filerna på cd-skivan är de här: Autorun.inf, data.msi, install.ini, install.exe, license.texy, msowc.cab, msowc.msi, office.cab, setup.hlp, viktigt.doc. När jag försökte ta bort office gick jag kontrollpanelen/lägg till eller ta bort program. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 Hej Är nog dags för lite installer städning Läs manualen, kbn http://support.microsoft.com/kb/290301 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beckasin Posted October 7, 2006 Author Share Posted October 7, 2006 Hej! Windows install clean up löste allting. Har ominstallerat och hämtat senaste uppgraderingarna. Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted October 7, 2006 Share Posted October 7, 2006 Windows install clean up löste allting. Har ominstallerat och hämtat senaste uppgraderingarna. Bra Just Office 2000 installers har en förmåga att bli knäppa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts