Gå till innehåll

Recommended Posts

Office 2000

Har försökt uppdatera office 2000. Det kommer då upp ett meddelande om att jag saknar windows installer-korrigeringsfiler (msp-filer) från tidigare office-uppdateringar. Om filerna inte finns på datorn kan man inte installera uppdateringar, dessutom kan jag inte avinstallera office. Vad göra? Jag har xp-home.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du försökt att uppdatera ifrån Microsoft update eller ifrån office update? Det kan ibland bli problem när man ska uppdatera ifrån office update. Testa MS update: http://update.microsoft.com/microsoftupdat...ault.aspx?ln=sv

Om inte det funkar får du sätta i din officeskiva och installera om office och välja alternativet reparera. Gå sedan till MS update direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag försökt uppdatera från windows update oxo, fanns inga uppdateringar. Har även försökt reparera. När jag klickar på INSTALL.EXE så kommer detta medelande upp: "Installationskällan för den här produkten är inte tillgänglig. Bekräfta att källan finns och att du kan komma åt den".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När du går in i windows update (http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=sv) och kommer till sidan där du kan välja snabb installation eller anpassad installation, kollar du längst till vänster under nyheter. Där står det att du kan uppdatera till Microsoft update eller liknande. Gör det. Efter det kan du testa göra en ny sökning. För om du bara har windows update updateras inga office produkter. Du måste alltså ha Microsoft update.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du mer för exe filer på skivan? DATA.msi, MSOWC.msi, OWS.msi?

Testa de exe filer du har på skivan någon av dom måste det ju gå att avinstallera office med för att sedan göra om installationen. Hur gjorde du när du försökte ta bort office men det inte gick. Kontrollpanelen/lägg till/ta bort program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte avinstallera?

Ingen cd?

Eller, det går inte att avinstallera?

[F8] Felsäkert läge, sen ta bort.

Eller Kör < msconfig.  < "Pricka" Selektiv start < Kryssa ur System.ini, Win.ini och Autostart.

Fliken tjänster: Kryssa i "dölj alla microsoft-tjänster. < Verkställ < Ok < Starta om < testa att ta bort.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går in på Microsoft update så är det ursprungliga meddelandet så här: Windows Installer-korrigeringsfiler (MSP-filer) från tidigare Office-uppdateringar saknas i den dolda katalogen WindowsInstaller på datorn. MSP-filer lagras på datorn när installationen av uppdateringarna slutförts och används som referenser vid framtida uppdateringsåtgärder. Om filerna inte finns på datorn kan du inte installera Office-uppdateringar.Detta problem kan även leda till att du inte kan avinstallera Office-produkter. Kontakta Microsoft Support om du behöver hjälp.

Filerna på cd-skivan är de här: Autorun.inf, data.msi, install.ini, install.exe, license.texy, msowc.cab, msowc.msi, office.cab, setup.hlp, viktigt.doc.

När jag försökte ta bort office gick jag kontrollpanelen/lägg till eller ta bort program.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...