Gå till innehåll

Explorer


dabe

Recommended Posts

Menyn längs uppe i internet explorer har ändrat sig och jag får ej tillbaka ursprungsutseendet. (Standardutseendet?).

-Rullgardinsmenyerna Arkiv Redigera mm. har lagt sig till höger (normalt till vänster).

-Snabbknapparna har lagt sig till vänster (normalt nedanför rullgardinsmenyerna tror jag).

Hur kan man ändra på detta? Har provat "högerklick anpassa" mm.

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan den vara kapad av något...eftersom den (ie6) är den sämsta genom tiderna som ms har gjort av ie modellerna. Jag rekommenderar dig starkt att byta till ie7 om du är mån om säkerheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE6 rules!!!

IE7 är, än så länge i alla fall, den dummaste browsern jag vet!

Och Firefox... Kanske bäst, men inte nödvändig så länge IE6 fungerar perfekt!

Försök detta för att möblera om IE6:

-Lås av verktygsfälten.

-Dra och släpp dom olika delarna vart du vill.

-Lås verktygsfälten när du är klar.

Jag har allting på en och samma rad;

Menyerna till vänster, i mitten framåt/bakåt-knapparna+några andra knappar, till höger Google toolbar.

Plus Google Sverige som startsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gick att möblera om efter att jag bockat av lås "verktygsfält".  Hade inte sett den grejen tidigare. TACK!

Dock så är det konstigt att den möblerade om sig själv, eller så gjorde man själv något misstag. Jag är hyggligt säker på att den inte är "kapad" eller att det kommit in något otyg i burken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE6 rules!!!

IE7 är, än så länge i alla fall, den dummaste browsern jag vet!

Då vet du inte mycket...

IE6 läcker som ett såll, så jag kan nog, som Venoms rekommendera att byta till IE7.

Visst, det tar ett litet tag att lära sig hitta bland alla knappar och menyer, att lära sig att surfa på ett nytt sätt, men ack så mycket bättre med ett fönster med många flikar, istället för flera fönster huller om buller... och dessutom slippa sitta och gissa sig till om sidan är "säker" eller inte. Plus att slippa alla himla popup-fönster till höger och vänster.

Så jag vill nog ändra lite IE7 rules!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IE7 i skarp version snart här!

DÅ säger jag bye bye to my IE6!

Men det är bra att leva i ett fritt land. Man får surfa med IE6 så länge man vill.....  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerheten hänger ju inte enbart på IE6.

Antivirus, brandvägg, antispy, popup-blockerare, och dom bäst inställningarna i IE6 tillsammans avgör säkerhetsnivån.

Plus att uppdateringarna från Microsoft står på automatik.

Och så surfar jag också genom routern för att ytterligare höja säkerheten.

Och att inte ladda ner spel och att inte surfa på dom äckliga, smutsiga porrsidorna hjälper till att höja säkerheten.

Och som jag sade förut har jag aldrig haft problem med IE6 och det menar jag också.

Så PERSONLIGEN tycker jag att all tjat under flera år redan om IE6´s dåliga säkerhet ÄR lite överdrivet!

Jag har surfat via bredband sex år och aldrig haft skräp i datorn då jag har alltid det bästa möjliga skyddet i datorn så att skräpet inte kan komma in.

Jag visst saknas flikar etc. i IE6, men snart går jag över till IE7.

Om jag inte gillar IE7 så mycket, då får jag väl gå över till Firefox helt och hållet då.

I Firefox kan man möblera om verktygsfältet som man vill, vilket inte går i IE7.

Nada mas! God natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...