Kothoga Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Har problems som irriterar mig, ibland så kan datorn helt bara starta om sig. kan det vara sig att nätaggregatet inte orkar att ge datorn ström? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted October 13, 2006 Share Posted October 13, 2006 Yup....men har det funkat förut är det nog kylningsproblem alternativt fel/gamla drivrutiner alt inte senaste BIOS. Troligen har du en "soptipp" inuti din burk så kylningen inte funkar. I BIOS finns det tempgränser för CPU, grafikCPU mm Jag skulle börja med att kolla fläktarna.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kothoga Posted October 13, 2006 Author Share Posted October 13, 2006 Yup....men har det funkat förut är det nog kylningsproblem alternativtfel/gamla drivrutiner alt inte senaste BIOS. Troligen har du en "soptipp" inuti din burk så kylningen inte funkar. I BIOS finns det tempgränser för CPU, grafikCPU mm Jag skulle börja med att kolla fläktarna.... blir väl och öppna burken imorgon då och ta bort lite damn och se att kablar inte ligger för kylningen. något mer som ha gjort felet. har aldrig varit i BIOS på datorn iaf Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Pluto Posted October 15, 2006 Share Posted October 15, 2006 Som standard så startar datorn om istället för att visa blåskärm så jag rekomenderar dig att ändra det altenativet. Du ändrar det igenom att högerklicka på Den här datorn och ta egenskaper, Därefter klicka på fliken Avancerat. Under Start Och Återställning klickar du på Inställningar och tabort bocken för Starta om Automatiskt och sen ok. Nu ska det visa blåskärmar istället för att datorn startar om vid allvaliga fel. När blåskärmarna kommer upp så kan man offta läsa sig till var felet ligger, Tex strul med en fil för mjukvaran till grafikkortet eller något annat. Gör det inte det så är det säkerligen tempratur eller nätdels fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts