Gå till innehåll

Spoofstick för Firefox V2?


Sir_N

Recommended Posts

Jag har glömt om Spoofstick 1.06 stödjer ff 2 eller inte, men det är lätt att fixa annars.

Ladda hem spofstick till datorn.

xpi-filen är egentligen en omdöpt zip-fil så den går att öppna med ett zip-program, t ex winzip eller 7zip.

Öppna filen install.rdf, leta reda på "max version" för firefox och ändra värdet till något lämpligt, 3.0 t ex (jag har testat spoofstick i ff3, det funkade) spara, och svara ja om du blir tillfrågad om att uppdatera xpi-filen.

Dra xpi-filen till firefox och släpp så installeras den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

FF2an har inbyggt stöd:

http://en-us.www.mozilla.com/en-US/firefox...ing-protection/

Eftersom jag har BBB så får jag i princip aldrig mer än enstaka spammail.

Det skulle vara intressant om någon som fått mailet kollade med FF2an samt IE7

hur de reagerar på Nordea länken.

Nordealänken innehåller ju en "dold" redirect till någon skitserver som man inte ser, det ska/bör ett phishing skydd klara av.

Vulfgar har mailet vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa detta senare, sitter med linux nu och där har jag inte mina mail - ännu.

Jo det är mycket intressant.....tricket är ju välkänt att dölja en annan webadress bakom den synliga i mailet och det tricket bör/ska anti phising skydd genomskåda.

Glöm inte att prova med IE7 också.... ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har raderat Nordeamailen direkt i Mailwasher, skall ta hem nästa och testa!

Tack Plun!

Njau.... jag är lite fundersam till både IE7 samt FFs phishing skydd.....

Just det där Nordea mailet skulle vara ett bra test....både tricket att gömma

en webadress samt om Nordea är inlagd i databasen...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ju inte IE7 så jag kan inte testa i den. Thunderbird skriker när jag klickar på länken. När jag kollar med Sir_Ns länk så tror jag att det är nåt fel på min antiphishing-inställning i foxen, skall undersöka lite noggrannare senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog Pluns länk du menar:

http://en-us.www.mozilla.com/en-US/firefox...ing-protection/

När jag idag provar:

http://www.mozilla.com/firefox/its-a-trap.html

så får jag upp en 404-sida.

Ja du har rätt, det var plun som la in länken.  :-[ Jag var nog lite trött inatt. Förlåt båda två!  :-[

Nu funkar testsidan, men jag får ingen varning på den falska nordea-sidan så jag har vidarebefordrat mailet till mozillas phishing-grupp. Filtret analyserar inte webbplatsen utan kollar mot en lista. Nästa gång ska jag skicka direkt till dom så att länken hamnar så tidigt som möjligt i filtret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Idag kom det ett falskt Nordemail (phising) i min inkorg. Jag klickade på länken, först kom det upp en varning om att det kunde vara en falsk sida pga att adressen var en IP-adress (siffror) i st f ett namn. Fortsatte och då fick jag se att Foxen fixar biffen!

klipp48qk5.th.jpg

Skönt att veta att det funkar. Om någon vill ha mailet för någon annan test, så kan jag skicka det vidare, PMa mig i s f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom det ett falskt Nordemail (phising) i min inkorg. Jag klickade på länken, först kom det upp en varning om att det kunde vara en falsk sida pga att adressen var en IP-adress (siffror) i st f ett namn. Fortsatte och då fick jag se att Foxen fixar biffen!

klipp48qk5.th.jpg

Skönt att veta att det funkar. Om någon vill ha mailet för någon annan test, så kan jag skicka det vidare, PMa mig i s f.

Jag fick precis samma resultat!  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...