Gå till innehåll

Hur gör man en full backup på windows? Att återställa tillbaka om datorn krashar


extream

Recommended Posts

Hej jag har ett litet problem med att komma underfund med hur man gör en full backup på sitt fräsha windows som man sen kan återställa genom att köra en återställningsfil så ska allt vara som när jag gjorde backupen på c:

Jag har ett program som heter cyberlink Powerbackup.

Går det att bara kryssa i c: och köra en backup på C: och tro att det blir bra sen om datorn krånglar genom att köra restore på den filen som man gjort.

Förstår ni hur jag vill ha det.

Jag vill alltså slippa installera brandvägg uppdateringar och slippa göra om alla utseendeföraändringar systemikoner mm.

Tack för svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej extream!

Kollade lite på hemsidan för Cyberlink Powerbackup och det verkar som om programmet är mest avsett för att ta backupp på diverse filer och dokument, samt e-post mm. Om du kollar på Acronis hemsida så hittar du en möjlighet att göra backupp på hela disken och bränna ner denna på CD eller DVD eller på en extern disk som sedan kan göra det du antagligen menar, återställa Windows

Acronis hemsida:

http://eu.acronis.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag använder ett program som heter Norton Ghost och det tar backup på hela partitionen eller hela hdd:n om du så vill, man kan sedan spara backupen på t.e.x cd skivor eller externa diskar.

En återtällning av c.a 15GB tar c:a 30 min med omstart och körklar.

/ Starplus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...