MrSoze Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Hallå! Efter att ha ominstallerat XP på en hårddisk har jag problem med att komma åt en mapp på en annan hårddisk. Förmodligen hade jag satt mappen som privat innan jag installerade om XP, och nu kommer jag inte åt den. Läste i 101 problem och lösningar om hur jag som administratör kan ta ägandeskapet över mappen. Problemet är att när jag Högerklickar på mappen och går in på Delning och Säkerhet finns inget flik eller knapp som säger "säkerhet". Där finns Allmänt, Dela ut och Anpassa. Vad kommer detta sig? Jag är datoradministratör på burken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Japanmannen Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Har du bockat ur förenklad fildelning i Mappalternativ -> Visa? Har du XP Home gäller annat. http://support.microsoft.com/kb/308421/sv Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vulfgar Posted October 30, 2006 Share Posted October 30, 2006 Du kan hämta ett litet program från MS som ger fliken säkerhet. Det heter sces4pi.exe och finns här ftp://ftp.microsoft.com/bussys/winnt/winnt-public/tools/scm/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrSoze Posted October 31, 2006 Author Share Posted October 31, 2006 Jag hade XP Home, så nu har jag tagit över mappen. Tack för hjälpen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts