bolt24 Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Fläkten till grafikkortet lade av så jag tog bort den gamla och byggde på med ny fläkt som är anpassad för mitt kort (ATI Radeon 9800). När väl datorn går igång så funkar allt fint på burken. Det är bara det att datorn orkar inte stänga av kortet (det fortsätter gå efter att alla andra saker i datorn stängts av, måste dra ut sladden) Plus att jag måste sätta på datorn tio ggr innan skärmen går igång vid nystart. Vad beror detta på? Ger nätagget för lite ström till den nya fläkten? Eller finns det andra möjliga orsaker? Quote
Belsebub Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Hur starkt nätagg har du? Det brukar vara där problemet ligger när man köper kraftigt grafikkort så strömmen inte räcker till. Jag var tvungen att köpa nytt nätagg för allt skulle funka när jag köpte mitt radeon x800xt. Quote
bolt24 Posted October 31, 2006 Author Posted October 31, 2006 Hur starkt nätagg har du? Det brukar vara där problemet ligger när man köper kraftigt grafikkort så strömmen inte räcker till. Jag har en Dell. och agget är anpassat till det kortet. Det verkar dra mer ström den här nya påbyggsfläkten (originalfläkt finns inte att köpa i affärer). men det skall den egentligen inte göra. så problemet kvarstår. därför kan det vara annat problem. Arctic Cooling ATI Silencer 3 satte jag på. http://shorl.com/bipesefrosudry Quote
Belsebub Posted October 31, 2006 Posted October 31, 2006 Jag har också egentigen en dell. Men jag har bytt ut nästan allt i den. Jag har också köpt Arctic Cooling ATI Silencer fast 4:an. och det funkar fint. Jag var tvungen att köpa nytt nätagg som sagt. Köpte då den här: http://aspireusa.net/product.php?pid=26 Gissar på att det är samma problem för dig. Annars får du väl lämna in datorn för felsökning för att vara helt säker. Quote
bolt24 Posted October 31, 2006 Author Posted October 31, 2006 Tack för ditt svar Jag får väl släpa med den för koll antar jag. Skulle vara "kul" om det är någon som haft mitt exakta problem bara för mer möjligheter. Troligen är det strömfattigheten som är bekymret. Trots att kylarn skall vara anpassat för kortet. Quote
Recommended Posts