Gå till innehåll

[LÖST] Internet-gateway


Belsebub

Recommended Posts

Ok men om det är min router så borde ju internet sluta fungera om jag inaktiverar den? Men det gör det inte.

Routern kommer jag ju för övrigt åt genom lokal ip.adress. Man kan ju inte ställa in spec. mkt genom internet-gateway så vad har den för funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag går in på kontrollpanelen/nätverksanslutningar så finns det något som heter Internet-gateway som aktiveras varje gång jag startar om datorn. Fast jag inaktiverar den aktiverar den sig självt. Vad är det för något? Jag vill ju bara ha mitt trådlösa nätverk igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut så här:

http://www.practicallynetworked.com/sharin...etgateway01.gif

Men jag förstår inte hur mitt internet kan fungera om jag har inaktiverat funktionen.

För jag har kontakt med routern fast internet-gateway är inaktiverat.

På bilden står det enabled men högerklickar jag på gateway så kan jag välja disabled.

Förstår du?  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ut som att du har Internet Connection Sharing aktiverat, dvs att din dator används av andra datorer på ditt nätverk för att ansluta till Internet.

Om du kollar under länken du bifogade så finns där också info om hur du sätter upp ICS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut så här:

http://www.practicallynetworked.com/sharin...etgateway01.gif

Men jag förstår inte hur mitt internet kan fungera om jag har inaktiverat funktionen.

För jag har kontakt med routern fast internet-gateway är inaktiverat.

På bilden står det enabled men högerklickar jag på gateway så kan jag välja disabled.

Det blir så här av någon konstig anledning i XP.

Om man kör nätverksguiden och väljer "Annat" o hub (även fast man kör en router) så

blir det ingen gateway.

Nu spelar det ingen roll om man har gatewayen aktiverad heller.  XP känner förmodligen

routern som gateway.  Det blir likadant i Vista men där identifieras även router.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...