Landsfiskalen Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Tjena. När man ser på tv med Pinnacle pctv, är det någon särskild filtyp som används då? Jag menar alltså inte när man sparar / spelar in. För det strular ibland när ja har quicktime installerat. (Skicka felrapport < avsluta programmet) Så ja får köra utan quicktime. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Har du det "stora" quicktime eller alternative quicktime? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 5, 2006 Author Share Posted November 5, 2006 De vanliga quicktime utan itunes. Fick samma fel i vista, utan quicktime, efter att ha pillat i filtyper där, så de e därför ja tror det har med filtyper att göra. Fast nu har ja inte kvar vista, så ja kan inte se vilken det va. Annars får jag prova en filtyp i taget och systemåterställa för varje gång. Fast det är inte alltid det hjälper heller. Har formasterat om flera gånger tidigare för att fixa felet. Knepigt fel som ja aldrig har lyckats fixa. De kanske blir en formatering för varje filtyp. ;D Och det är inte alltid det hjälper med att installera om tv:n heller. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Det står ju att man ska kunna använda de vanligaste filtyperna, ev direkt till dvd el cd. Vilken programvara är det du har? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 5, 2006 Author Share Posted November 5, 2006 Ja brukar pyssla med detta ibland när ja inte har nått annat för mig. Och allt är uppdaterat, även pinnacles tvprogram. ;D Fast ja ska testa med bara .mov i quicktime. Får testa en i taget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 5, 2006 Share Posted November 5, 2006 Fungerar det inte med "Alternative Quicktime", det ska klara allt som det stora tunga robusta tröga Quicktime ska klara av? http://www.free-codecs.com/download/QuickT...Alternative.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 Men alternative spelar väl inte upp nått när man surfar? Om uppdateringar och alla tänkbara fel...... De tjötade Plun om för nått år sedan, ;D då ja inte kom in i felsäkert läge. Men det felet hittade jag till slut. Nero5 och incd, så de kör jag utan nu. Använder numera nero6 utan incd. 8) Men det kan va tv-kortet med programvaran som är för gammal. Gammal pci och senaste uppdateringen är flera år gammal. De här va bara lite pyssel. ;D Får köpa ny dator snart ändå. 8) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Men alternative spelar väl inte upp nått när man surfar? Den funkar bra för mig, jag har aldrig behövt att installera "orginalet", oavsett om jag surfat eller spelat etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 Aha, de viste ja inte. :-[ ;D Funkar trailarna på denna sida? i fox? med alternate? http://www.apple.com/trailers/ Ja tar hem den igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 6, 2006 Author Share Posted November 6, 2006 Ha, funka ju, ;D tror ja. Får se om felmeddelandet kommer tillbaks om några dagar. Har haft den där quicktime-alternative förr, men ja har för mig den hette alternate. Den va heller inte likadan och funka inte alls. Så de kanske va nån konstig version ja hittade innan. ;D Tack för hjälpen Venoms ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 6, 2006 Share Posted November 6, 2006 Tack för hjälpen Venoms Glad Det var så lite så, glad det funkade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts