Gå till innehåll

ctfmon


TheDon

Recommended Posts

Nån som vet vad ctfmon.exe är för fil? Behövs den, vad gör den o.s.v

Den körs alltid på min dator och den finns även med i Run (CurrentUser) i registret verkar inte som om jag kan bli av med den. Så som sagt, är det nån som vet vad det är och vad den hör till och vad den gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Törnrosa
Nån som vet vad ctfmon.exe är för fil? Behövs den, vad gör den o.s.v

Den körs alltid på min dator och den finns även med i Run (CurrentUser) i registret verkar inte som om jag kan bli av med den. Så som sagt, är det nån som vet vad det är och vad den hör till och vad den gör.

Den har jag också och har alltid undrat vad den är bra till  ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Description:

ctfmon.exe is a process belonging to Microsoft Office Suite. It activates the Alternative User Input Text Input Processor (TIP) and the

Microsoft Office XP Language Bar. This program is a non-essential system process, but should not be terminated unless suspected to be causing problems.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ta bort den för att sedan själv se om den är viktig eller inte.

Oftast står det ju att den inte bör tas bort men det går bra ändå. ex. realplayers process bör man inte heller ta bort står står det på deras hemsida. Jo självklart vill dom inte det, men för mig är processen fullständigt onödig eftersom jag inte använder den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ta bort den för att sedan själv se om den är viktig eller inte.

Oftast står det ju att den inte bör tas bort men det går bra ändå. ex. realplayers process bör man inte heller ta bort står står det på deras hemsida. Jo självklart vill dom inte det, men för mig är processen fullständigt onödig eftersom jag inte använder den.

Jo det är ju bara att testa.... skriv upp det någonstans att du gjort det.... :D

Start >Kör > msconfig o fliken autostart...

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte varje gång jag kryssar av den kommer den tillbaka och kör man efter MS anvisningar (http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=282599) kommer den också tillbaka, misstänker att det är wlm desktops fel att det blir så. :(

Tjau... den drar 4,6 MB för mig så jag själv har inga problem med cftmon....

Det finns förmodligen mer prioriterade städningar om något inte är som det ska.

;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Men jag vill ha bort processen för den irriterar  :)

Men hänvisning av denna tråd:

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=3762.0

Så har jag testat att ta bort alla ctfmon i registret och även i system32-mappen.

Men varje gång jag startar upp WLMD så dyker processen upp igen automatiskt. Varför blir det så? Går det inte att förhindra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...