Gå till innehåll

[LÖST] Hackande bild


Recommended Posts

Jag har ett ati radeon x800xt med dom nyaste drivrutinerna.

När jag har både bildskärmen till datorn och tv:n anslutna till grafikkortet och jag ex. surfar samtidigt som jag kollar på film på tv:n så hackar bilden på tv:n. Vad kan det bero på? Jag har nu en vga-kabel kopplad till tv:n. Måste jag köpa en dvi-kabel för det ska funka? eller är det för lite minne i datorn?

Jag har 1024 i ram på en 2,39 ghz processor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så gjorde min laptop också...

Kolla så att du har rätt upplösning mot tv'n.

Om filmen ligger på samma hdd som du använder när du surfar så sker alltid en massa aktivitet och det tar tid när disken ska läsas och läsarmen behöver hoppa hit och dit för att hämta info.

Det jag vill säga med detta är att även om cpu och ram är tillräckligt så kanske inte hdd prestandan är det, tipset är att lägga filmen på en annan hdd, inte på annan partion på samma hdd, då flyter läsandet på filmen som det ska och surfandet sker på annan hdd.

Förstår du vad jag menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en TFTtv med pcingång för dvi och vga. Jag har som sagt vga-kabeln mellan kortet och tv:n och enligt manualen ska den stödja upp till WXGA 1366 * 768 för pc-ingången.

Och jag har den inställd på 1280 * 720 från bildskärmsegenskaper i xp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det funkar inte ändå av någon mystisk anledning.

En till konstig grej är att det i bildskärmsegenskaperna i xp står att jag har skärmupplösningen på 1280*720.

Men när jag ansluter tv:n står det att upplösningen är 960*720 på tv:skärmen.

"Tappar" man upplösning i sladden på vägen till tv:n?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...