Gå till innehåll

Tänker du köpa Vista?


arnada

Tänker du verkligen köpa Vista?  

123 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Ja, självklart är Microsoft värda dessa pengarna
      7
    • Får väl betala för att hänga med i utvecklingen då
      2
    • Får se hur det blir med den saken
      11
    • Nej jag laddar hem och crackar vista istället, MS är inte värda pengarna
      8
    • Jag stannar på mitt nuvarande OS då det fungerar bra
      16


Recommended Posts

??? med tanke på systemkrav osv. så blir de till att behålla gamla XP. funkar ju trots allt utan större problem.

och sedan priset som blir på Vista kommer att skrämma bort alla som nu vill ha de.

Röstar för att alla bojkottar de istället tills dom sänkt priset till en dräglig nivå.

mvh. hazze

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl-Olov
Varför byta från något mindre funktionellt (XP) till något vackert, jag använder min dator som ett arbetsredskap, inte för att den skall stå och se "vacker" ut...

Hej!

ByggareBob

Jo jag tycker att man skall hänga med i svängarna om har råd med nya Windows Vista det är en annan femma, men jag tycker att det skall vara snyggt också.

Annars vore det helt åt skogen.

Mvh: Kalle Nordin

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Hej!

ByggareBob

Jo jag tycker att man skall hänga med i svängarna om har råd med nya Windows Vista det är en annan femma, men jag tycker att det skall vara snyggt också.

Annars vore det helt åt skogen.

Mvh: Kalle Nordin

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

Nu tänker jag inte köpa Windows Vista, och jag är övertygad om att jag kommer "hänga med i svängarna" ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt samma diskussion har förekommit inför varje nytt OS men det är väl inte många som kör på Windows 95, 98 eller 2000 idag skulle jag tro.

Eftersom all ny utveckling av programvaror, drivrutiner m.m. kommer att ske mot Vista i första hand kommer vi alla med all säkerhet att inom ett år köra på Vista i någon form.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt samma diskussion har förekommit inför varje nytt OS men det är väl inte många som kör på Windows 95, 98 eller 2000 idag skulle jag tro.

Eftersom all ny utveckling av programvaror, drivrutiner m.m. kommer att ske mot Vista i första hand kommer vi alla med all säkerhet att inom ett år köra på Vista i någon form.

Känner ett flertal som faktiskt kör både 2000 och Me i dagsläget, och inte på några vägar skulle byta till XP ens...

Känner också ett flertal som gårtt över till MAC OS X p g a att det funkar bättre...

Känner också att jag nog kommer att kunna köra mitt XP i ett tiotal år framöver utan att behöva byta till Windows Vista... sen byter jag nog till en Mac...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu beställt Windows Vista Home Premium 64 bitar OEM för 1305 kr, Tycker inte det var så dyrt och skulle priset gå upp så ändras inte mitt pris  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker igentligen inte vista e värda dom pengarna.. visst kommer man kunna fixxa på andra sätt o testa. finns för många som bojkottar vista dock utan att ens testat. visst har man inte dator som pallar me alla effekter e d ju inte lönt iome d för tillfället e mest "eye candy", men tycker iaf man kan testa. jag har testat nästan varenda build som har kommit o sett hur det har uppgraderats,. o nu tycker jag om vista som fan. ska byta så fort det kommer ut. iome d e skönt o jag håller själv på mkt me utseende i windows o fixxar. men därimot så fort linux får mer stöd för spel och ntfs partioner så blir det att slänga win åt skogen. o windiws xp. pja va ska man säga.. tycker d e en stor bugg hela skitet. så windows vista tror jag kommer bli en bra uppgradering. nu när d stöd för samt directX10 så kommer ju alla spelare säkert att byta över så fort det börja göra fler spel.. crysis och halo 2 kommer ju till vista. lör ju va as grymt. sett lite själv på  en crysis video. och den grafiken skulle man ju aldrig kunna få i xp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller me de flesta, behåller mitt nuvarande os (xp).

Kan tänka mig att köpa vista när det går ner i priset rejält,typ 1000:-

Home Basike OEM kostar väll 1000 kr så då kan du ju köpa det redan när det lanseras  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Home Basike OEM kostar väll 1000 kr så då kan du ju köpa det redan när det lanseras  ;D

Hmmm  ???

1000 :- för nåt som inte ens innehåller "ögongodiset"... ;D

Fiskalen fixar enklare fram ett Vista tema som dessutom är Gratis... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätter nog och håller mig till Xp =) men man vet aldrig

Håller med dig nXt, jag kommer att hålla mig till XP :)

Har hört att om man kör ett piratkopierat program på Vista så skickar den en rapport till microsoft och så får man hem en anmälan i brevlådan, stämmer detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag tror, så stämmer inte detta.

1. Microsoft skulle få slut på papper om de skulle skicka ut så många anmälningar

2. Vissa land håller inte lika hårt på "pirat" lagen som andra gör

3. Crackers och hackers kommer på nya sätt att cracka program osv.

Det skulle inte funka med andra ord  :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...