Gå till innehåll

Svenskt eller engelskt Windows Vista?


mrtnrth

Recommended Posts

Hej,

Vill minnas att jag någonstans läst att det svenska språkpaketet kommer kunna läggas på engelska Windows Vista i efterhand.

Vet någon här vad som gäller när det gäller sådant? Tänkte mest om man kan beställa det engelska Windows Vista för att sedan byta språk till svenska i efterhand.

Tacksam för svar.

Mvh

/Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten rättelse:

MUI går att installera på alla versioner av Vista men det går bara att använda ett språk åt gången på andra versioner än Enterprise och Ultimate.

På Enterprise och Ultimate kan man ändra språk när man vill. Det gör man under Control Panel->Regional and Language Options->Keyboards and Languages.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som att förutsättningarna har ändrats under resans gång. Nu hittade jag det senaste (?) och det är att det finns två olika language files. Dels finns MUI som innefattar det mesta av användargränssnittet. Det finns endast till Enterprise och Ultimate och kostar extra.

Sen finns det en lättvariant som heter Windows Vista Language Interface Pack (LIP), och som innefattar dom vanligaste områdena (ca 80%) av användargränssnittet. Detta kan laddas ner gratis och kan i de flesta fall installeras på vilken Vista-version som helst.

Vad jag vet måste du ha det engelska operativet i botten och sen installera LIP eller MUI med annat språk ovanpå.

http://windowshelp.microsoft.com/Windows/e...ab5ecc1033.mspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...