Gå till innehåll

svart lcd skärm


Recommended Posts

hej har en sony 170 s2 lcd skärm som funkar i ungefär 20 min sen blir det bara svart

första gången den blev svart resulterade i att min nvidia grafikkort slutade fungera så

jag fick byta den (hade garanti kvar) men efter  den funkade inte trots att fått en ny

har fått den att funka en gång men den funkade i 2 dagar sen blev det svart igen

när den är svart så kan man i bakgrunden se lite av skrivbordet. så min fråga är

ska jag få den att funka? och vad kan det vara för fel

har testat med att ändra upplösningen och allt sånt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja det gör jag .. uppdaterar alltid via nvidias hemsida  förstår ej varför skärmen frunkar bara i 20 min sen lägger den av :s

Kolla hur det ser med den nya kontrollpanelen som nVidia kör med.

Starta kontrollpanelen och växla till "klassiskt läge så syns den  (till vänster)

Hur är skärmen identifierad ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har gjort det har stängt av skärmsläckaren och så har jag ändrat det till stäng aldrig av skärmen den ska alltiv vara på ..

Kommer inte på nåt mer som Windows kan påverka....

Finns det nån intern funktion hos skärmen  ???  Kolla manualen.

???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ingen hejare på skärmar men om bilden blir väldigt mörk och man kan skönja bilden svagt svagt i mörkret så kan det vara fel på det som lyser upp skärmen (backlight). Eftersom det fungerar ibland kanske det inte är detta och jag vet tyvärr inte problemet med backlight kan komma och gå, kanske någon annan kan svara på det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backlight är som ett stort platt "lysrör" som lyser upp bakgrunden på skärmen. I Zalvadors fall så är det vare sig skärmsläckare eller energisparläget som är boven i dramat, utan just lysröret som det troligen är något fel på. Men oftast så skall backlighten hålla hela skärmens livslängd (vad nu som menas med det?)

Så Zalvador: hör av dig till butiken7firman där du köpte skärmen, och har du garanti kvar så skall du åberopa den!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att dessa "backlight" är ganska dyra, så reparation kan bli kostsamt, men är ej helt säker på detta. Hör av dig till tillverkaren och fråga.

Alternativet kan vara en ny skärm,då dessa har sjunkit i pris. Idag kan du få en 17 tums plattskärm för under 2000:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...