Gå till innehåll

FireFox segar, minst 50% av CPU


straatMan-

Recommended Posts

När jag har FireFox igång så segar den helt ner datorn. Det tar upp minst 50% av CPU:n, som i små ryck hela tiden. Det går inte att scrolla i princip, för det laggar fast hela tiden. Kollar man på filmer på internet så laggar det med... Det är väldigt jobbigt, och såhär ska det väl inte vara?

Visst, jag har ca 3-4 flikar uppe oftast, men inte ska det behöva ta så mycket av min dators prestanda? Eller?

Någon som kan hjälpa mig?  :-

Har en AMD Atholon 64 3000+, 1.5GB minne etc..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just FireFox 2.0 jag har, glömde skriva det.  :-

Okidok...

Nu är Internet som det är och man måste veta varifrån du har problem också....  ???

Sedan hade du en annan tråd där du trodde att något du inte kände till

snodde 50kb/s, vet inte hur det slutade  ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just FireFox 2.0 jag har, glömde skriva det.  :-

Okidok...

Nu är Internet som det är och man måste veta varifrån du har problem också....  ???

Sedan hade du en annan tråd där du trodde att något du inte kände till

snodde 50kb/s, vet inte hur det slutade  ???

Nej det löste sig, det bara försvann. På något konstigt sätt, lite lustigt.

Förövrigt har jag inga problem, det är mest firefox som strular nu med allt lagg. Har jag fler än två flikar uppe, så upplever jag det hemska lagget. : / Kanske är något som också försvinner? Hah, har inte haft det här problemet förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OLivermannen, vilken mapp? Hittar ett par st. Vet inte vad den heter du menar.

Invaderjohn, jag har nyss testat att ominstallera FireFox 2.0, ingen skillnad dock. : /

Landfiskalen, Jag kör med default-tillägget. Har inte laddat ner några nya än.

För en vecka sen, ungefär då detta uppstod med webbläsaren, så var jag och gjorde rent i min dator från damm och skit. Var på kylflänsen på processorn, och lite sånt. Men tog itne bort något. Misstänker att det kan ha varit anledningen till detta, men jag tror ändå inte. Startar man aktivitetshanteraren så ser man FireFox;

34-79-25-97-55% av CPU, hoppar hela tiden. Väldigt konstigt. Allt händer när jag har mer ön två flikar uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog du bort från lägg till o ta bort?

Gör de först.

Ta bort mappen mozilla under ditt "användarnamn"application data.

Om du vill spara dina bokmärken, gör de först innan du slänger mozilla mappen. Bare o bläddra vidare från application datamozilla och neråt tills du hittar bookmarks.bak o bookmarks.htm... Kopiera och spara...

Sen in i Cprogram. Släng Mozilla firefox mappen. (Om den sitter fast. [F8] felsäkert läge)

Städa med ccleaner.

Och så kan man slänga innehållet i prefetch mappen (Nu blir de väsen  :D ) Sen kan de ta väldigt lång tid innan datorn stänger av sig. (koka kaffe under tiden  ;D ) Sen när du har startat om några gånger har du nya fräscha prefetchfiler.

In med en ny fox.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okay, härligt. Fixade ccleaner, körde det. Det var rätt mkt skräp i registret såg jag. Man kan väl ersätta Diskrensning med Ccleaner va? Eller? :)

Varför ska det ta lång tid att starta om datorn för, de går väl lika snart som vanligt ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså jaha, tog bort allt mappen iallafall. Och nu upplever jag den där långsamma avslutningen på datorn.  ;D

Det har gåt ca 20min typ, händer det inget om 40min så vet jag inte om jag orkar vänta mer. Så den inte låser sig bara. Vad är det som samlas i prefetch-mappen? Är det webbläsar-relaterade filer bara? :)

Okay. När det gäller defragmentering, något progam där som är bättre än windows-varianten? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prefetch e nästan som tempfiler, men ändå inte. Till alla program alltså.

Så de e bare o vänta tills den har skrivit nya. Synns om timglaset kommer upp ibland, så den inte har låst sig.

Defrag funkar rätt bra med diskeeper light.

http://www.majorgeeks.com/download.php?det=1207

Läste nånstans här på alltomxp att defraggen i windows är en bantad version av diskeeper.

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag orkade inte vänta mer, så jag stängde av datorn. Startade den igen, installerade MFF 2.0, och voila! Det är som det ska vara, inget mer CPU-krångel. Undrar jag vad det var som orsakade felet, säkert Prefetch-mappen  :D

Nu funkar det, och jag vill tacka för all hjälp, spec till Landfiskalen.  8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...