tokar86a Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Hej Hur gör man för att lägga in många operativsystem på en DVD-skiva så att du kan välja vilket du vill installera på en lista? Så att du kan välja vilket du vill installera på datorn. Finns det något bra program för att göra en sådan skiva? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Tjau..... för hemanvändare ser jag inte så många som har råd med det. Är man proffsanvändare så finns det då AIO lösningar för dom. Piratskeppet har någon lösning också... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 Fins det någon länk till något av det där? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Fins det någon länk till något av det där? Nej......behovet finns inte för hemanvändare. Har man "snyltat" OS så kanske de som delar ut vet.... ;D Kolla i nån "soptunna"...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 Jag har tankat ner det ifrån Microsoft sida via MSDNAA som vi har fåt via högskolan. Så det är inget snylt oss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 14, 2006 Share Posted November 14, 2006 Jag har tankat ner det ifrån Microsoft sida via MSDNAA som vi har fåt via högskolan. Så det är inget snylt oss. Aha...högskolor brukar kunna sånt här men här har du flera koncept.... http://www.911cd.net/forums//index.php?showtopic=8764 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tokar86a Posted November 14, 2006 Author Share Posted November 14, 2006 Är det så där man ska göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bej Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Tjau..... för hemanvändare ser jag inte så många som har råd med det. Det finns program för hemanvändare också. Magic ISO är ett och det kostar bara 30$. http://www.magiciso.com/tutorials/miso-cre...multi-os-cd.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Tjau..... för hemanvändare ser jag inte så många som har råd med det. Det finns program för hemanvändare också. Magic ISO är ett och det kostar bara 30$. http://www.magiciso.com/tutorials/miso-cre...multi-os-cd.htm Det var inte den kostnaden jag menade utan mer att en OS licens kostar......... För "snyltarna" kanske det finns ett behov Om det nu är en högskola som har ett avtal med MS så finns det smartare sätt att lösa en intern distribution av programvaran som också måste vara enligt MS regler.... ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Det fanns en tid då jag gjorde sådant som du vill ha... Då fick jag in w2k wxp och w2k3 på samma cd drygt 650 mb Om det är detta du är ute efter så får jag leta lite i gömmorna efter anvisningar och hjälpprogram. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts