Guest Naturguiden Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Någon som vet vilka fonter det är som är orginal i Windows XP home ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bej Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Följande teckensnitt ingår i Windows och installeras på alla datorer: Courier New (TrueType, inklusive varianterna Bold, Italic och Bold Italic) Arial (TrueType, inklusive varianterna Bold, Italic och Bold Italic) Times New Roman (TrueType, inklusive varianterna Bold, Italic och Bold Italic) Symbol (TrueType) Wingdings (TrueType) MS Serif MS Sans Serif http://support.microsoft.com/kb/314960 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Tack för det... Kan man ta bort alla andra fonter ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Kan kan man alltid, men är väl inte att rekommendera, då alla program kräver vissa teckensnitt för att fungera korrekt. Office är t ex väldigt beroende av teckensnitten, Adobes produkter likaså Du kan ta bort alla oönskade teckensnitt förutom de som är rödmarkerade i mappen C:/WINDOWS/Fonts Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Varför ej de rödmarkerade?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 De rödmarkerade teckensnitten krävs av Windows d v s de är "systemteckensitt", så för att allt skall fungera , så får dessa teckensnitt inte tas bort. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Om man tagit bort dom kan man få dom tillbaka på något sätt.... tror jag har tagit bort dom ser det ut som Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted November 15, 2006 Share Posted November 15, 2006 Hur fungerar Windows just nu??? På Windows XP-skivan finns mappen Fonts i D:/I386/FONTS Gör så här: Stoppa i XP-skivan och håll ner [sHIFT] så att den inte startar automatiskt. Öppna Start -> Kontollpanelen -> Teckensnitt Välj Arkiv -> Installera nytt teckensnitt. I dialogrutan så väljer du i "enheter" din CD/DVD-läsare (kan vara D: eller E:) Navigera i "Mappar" i dialogrutan till mappen d:/i386/fonts Nu läses alla teckensnitten från XP-skivan in. Välj "Markera alla" och se till att kryssrutan "Kopiera teckensnitt till mappen Fonts" är ikryssad. Klicka på OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Nu är det ju så att den skivan har kommit bort i ett antal flyttar tyvärr, men jag skall snart köpa ny byrk Samt att jag fått alla röda fonter av en bekant så nu funkar det bättre än det gjorde i går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 16, 2006 Share Posted November 16, 2006 Nu är det ju så att den skivan har kommit bort i ett antal flyttar tyvärr, men jag skall snart köpa ny byrkSamt att jag fått alla röda fonter av en bekant så nu funkar det bättre än det gjorde i går. Hej Varför ringer du inte HP...... ??? http://welcome.hp.com/country/se/sv/contact_us.html Du har flera trådar om dina utmaningar och det är "konstigt" om du inte kan få en ny skiva av dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts