CGD Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Jag har fått ett konstigt problem vid programinstallationer. När jag installerar från en program cd så skall den starta automatiskt och installationskärmen komma upp. Men nu gör den inte det utan istallationen för Nivida, grafikkortet, startar istället!? Vad är det som kan orsaka den här kopplingen? CGD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Sånt där konstigt har ja oxå vart med om. Men leta upp setup / install på cd:n. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Det behövs nog det här verktyget från MS http://support.microsoft.com/kb/290301 Installer "soppa"....kolla manualen... annars riskerar man att ta bort alla installers... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted November 18, 2006 Author Share Posted November 18, 2006 Nätt litet program Plun. ;D Norton fick skrämselhicka när jag startade det och Nivida rådde det inte på. Nytt försalg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Nätt litet program Plun. ;D Norton fick skrämselhicka när jag startade det och Nivida rådde det inte på.Nytt försalg? Jo att Njorton får skrämselhicka över MS program är väl inget ovanligt... ;D Kollade själv och nVidia kör ju inte med msi installers. Prova och installera senaste drivarna så kanske det "resetas". http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_93.71.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted November 25, 2006 Author Share Posted November 25, 2006 Ja brukar inte hålla koll på drivrutiner när allt fungerar, men nu föjde jag Pluns förslag och blev av med problemet. Tack för tippset Plun. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts