janne62 Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Hejsan ja jag e ny och undrar hur många ggr kan man formatera hårdisk och nån min kompis sa mig att det kommer bara fram 10 ggr sen försvinner oem, typ aktivera windows??? Därför jag fråga er ??? Om ni förstår vad jag menar? ha trevlig kväll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanF Posted November 18, 2006 Share Posted November 18, 2006 Du kan aktivera din oem licens hur många gånger som helst på samma dator. kan ju hända man får ringa och göra det iofs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Om du sparar två filer innan du ominstallerar så behöver du aldrig att aktivera igen...då kan du formatera hur många gånger som helst, utan att behöva ringa och störa ms en söndag t.ex http://www.alltomxp.se/forum/index.php?topic=1494.0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Ja har aldrig märkt av några problem med aktivering. Och ja har formaterat hur många gånger som helst. Kanske beror på att ja brukar ställa in net-passporten i användarkontot? Fujitsu Siemens med oem licens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Ja har aldrig märkt av några problem med aktivering.Och ja har formaterat hur många gånger som helst. Kanske beror på att ja brukar ställa in net-passporten i användarkontot? Fujitsu Siemens med oem licens. Har också en Fujitsu-Siemens med OEM-licens, och där är redan "aktiveringen utförd", i och med att OEM är bunden till Recovery-DVD:n. Där har du förklaringen till att du inte behöver aktivera Windows. Du behöver ju t ex aldrig ange den 25 tecken långa licensnyckeln vid en installation heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Ja har aldrig märkt av några problem med aktivering. Och ja har formaterat hur många gånger som helst. Kanske beror på att ja brukar ställa in net-passporten i användarkontot? Fujitsu Siemens med oem licens. Har också en Fujitsu-Siemens med OEM-licens, och där är redan "aktiveringen utförd", i och med att OEM är bunden till Recovery-DVD:n. Där har du förklaringen till att du inte behöver aktivera Windows. Du behöver ju t ex aldrig ange den 25 tecken långa licensnyckeln vid en installation heller... Precis. ;D Deras recovery-skivor kanske inte är lika lyxiga som våra då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ByggareBob Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Nja, eller enkelheten, vi behöver ju i princip bara starta datron från Recovery DVD-n så sköter sig allt själv. Det jag retar mig dock på är att man skall kunna köra en "avancerad installation", där man skall kunna lågformatera hårddisken samt kunna skapa flera partioner. i nuläget så har man inget val med denna Recovery DVD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Landsfiskalen Posted November 19, 2006 Share Posted November 19, 2006 Jo, min funkar som en vanlig xp skiva. Det går att partitionera. Och så e de bara drivern och alla andra program som är på olika cd skivor. Men de e ju oxå som vanligt, kom ja på. ;D Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts