Jump to content

oem

janne62

Recommended Posts

Hejsan ja jag e ny och undrar hur många ggr kan man formatera hårdisk och nån min kompis sa mig att det kommer bara fram 10 ggr sen försvinner oem, typ aktivera windows???  Därför jag fråga er ??? Om ni förstår vad jag menar? ha trevlig kväll ;)

Ja har aldrig märkt av några problem med aktivering.

Och ja har formaterat hur många gånger som helst.

Kanske beror på att ja brukar ställa in net-passporten i användarkontot?

Fujitsu Siemens med oem licens.

:)

Har också en Fujitsu-Siemens med OEM-licens, och där är redan "aktiveringen utförd", i och med att OEM är bunden till Recovery-DVD:n. Där har du förklaringen till att du inte behöver aktivera Windows.

Du behöver ju t ex aldrig ange den 25 tecken långa licensnyckeln vid en installation heller...

Ja har aldrig märkt av några problem med aktivering.

Och ja har formaterat hur många gånger som helst.

Kanske beror på att ja brukar ställa in net-passporten i användarkontot?

Fujitsu Siemens med oem licens.

Har också en Fujitsu-Siemens med OEM-licens, och där är redan "aktiveringen utförd", i och med att OEM är bunden till Recovery-DVD:n. Där har du förklaringen till att du inte behöver aktivera Windows.

Du behöver ju t ex aldrig ange den 25 tecken långa licensnyckeln vid en installation heller...

Precis.  ;D

Deras recovery-skivor kanske inte är lika lyxiga som våra då?

Nja, eller enkelheten, vi behöver ju i princip bara starta datron från Recovery DVD-n så sköter sig allt själv. Det jag retar mig dock på är att man skall kunna köra en "avancerad installation", där man skall kunna lågformatera hårddisken samt kunna skapa flera partioner. i nuläget så har man inget val med denna Recovery DVD.