Gå till innehåll

GPO:er på klienter


RobinP

Recommended Posts

Hejsan!

Hur ska jag göra för att få en GPO att gälla påen klientdator? Det jag gjort är att ha skapat en GPO på en OU, där det ligger användare och grupper. Men när en användare som ligger i den OU:n loggar in gäller inte policyn. Men om jag lägger mitt eget konto i den OU:n och loggar in lokalt på servern, så fungerar policyn utmärkt.

Någon som förstår vad jag menar, och har en förklaring till hur jag ska göra?

MVH Robin P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tyvärr fungerade det inte. Det jag gjort är följande.

Skapat en policy på den OU där användarna ligger.

Angett behörigheter på de grupper som ska påverkas. Dessa har fått läsbehörighet och Tillämpa Grupprincip.

Konfigurerat policyn så att de inställningar jag vill ha fungerar.

Då jag lägger policyn på min domän, fungerar den utmärkt då jag loggar in lokalt, men inte på klienterna. Så jag vet att själva policyn är okej.

Så jag undrar om någon kan förklara vad jag gör för fel? Är det något mer man ska göra?

Mycket tacksam för hjälp.

MVH Robin P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu gjorde jag så att jag plockade bort policyn jag skapade och gjorde en ny, som jag la på domänen. Resultatet blev att den fungerade utmärkt då jag loggade in lokalt på servern, men inte när jag loggade in på klienterna.

Det jag gjorde var endast att skapa en ny policy och välja de inställningar jag vill ha. Ska jag göra något mer än detta, eller ska det här räcka? Jag tycker att det ska räcka, läste i en kursbok i Win 2003 och kom fram till att det skulle inte göras något mer. Men det skulle det tydligen. Någon som vet?

Tack i förväg.

MVH Robin P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...