Guest Naturguiden Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Kan man göra något åt ljudutgången på en bärbar. när jag stoppar in hörlurarna så bara tjuter och piper det.... Jag har op home... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Om det tjuter och piper bara för att du sätter i pluggen ?!? Då beror det säkert på att du anslutet hörlurarna i mikrofonuttaget... De kommer då att fungerar som mikrofoner i stället... Ljudet från PC'ns högtalare uppsnappas av "hörlurarna" och ljudet rusar runt och orsakar tjutet. Om min teori stämmer så försvinner tjutet om du minskar högtalarvolymen eller döljer hörlurarna i handen. Kontroller igen att rätt utgång ansluts. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Jag sätter i pluggen på rätt ställe men det tjuter och piper i alla fall, det verkar som om felet sitter inne i datorn för jag har provat alla möjliga ljudkanaler men inget får det att sluta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Tjuter det från det att du sätter på datorn eller är det bara i Windows som det tjuter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Bara när allt är igång... det är ett otrevligt tjutande man blir galen att höra på det Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Är det rätt uppfattat att: 1. Du kan spela upp musiken via de inbygda PC-högtalarna, 2. Så fort du trycker i hörlurspluggen så tjuter det inifrån PCn 3. Musiken i högtalarna förssvinner och ersätts av ett tjut 4. från samma ställe som högtalarljudet kom ifrån innan ? 5. Har du några andra hörlurar att prova med ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Jag har provat 5 olika lurar Annars så stämmer allt du säger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted December 17, 2006 Share Posted December 17, 2006 Okay, jag inser att du är väl insatt i logisk felsökning. Som jag ser det så, om högtalar ljudet är bra så fungerar elektroniken och drivrutinerna för ljudkortet. Har du någonsin förut haft hörlurar fungerande på denna PCn ? Vad är fabrikat och modellbeteckning ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Naturguiden Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Jag har haft hörlurar och annat ljud som fungerat det är på senare tid som tjutet har kommit Compaq Presario 1700 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts